Studio Hangar 13 buduje swój projekt na mocnym fundamencie. Tym fundamentem są największe zalety poprzednich odsłon serii. Myślimy tu o misjach fabularnych, ogólnej atmosferze oraz pieczołowitym odwzorowaniu rzeczy wpisanych w ten konkretny czas i miejsce. Formuła sadboksa będzie czymś dobrym dla omawianego IP – zauważa design director Matthias Worch. W otwartym świecie naprawdę można rozwinąć pewne elementy.
Nowy Orlean jest naprawdę ciekawym środowiskiem. To swoisty tygiel kulturowy – miejsce, w którym mieszają się różne wpływy. Dzięki temu np. muzyka jest wyjątkowa. Developer wytrwale odwzorowuje pewne realia – nie brakuje tu projektów, jakie tworzą rzeczywisty wizerunek Nowego Orleanu. Miasto tętni życiem i zachęca nas do prowadzenia wytrwałej eksploracji. Co istotne, charakterystyka sandboksa jako taka nie zaszkodzi głównej kampanii. Hangar 13 pamięta o wyrazistej narracji. Gracz nadal wie, jakie cele trzeba zrealizować. Pamięta o motywach swojego działania. Mafia 3 umiejętnie połączy aktywności lansowane w otwartych światach z fabularnym bogactwem. Kreatywność i liczne wybory współistnieją z naciskiem na prezentację głównego wątku.
Naszym celem jest osłabienie włoskiej mafii i zbudowanie własnej organizacji przestępczej. Zawsze analizujemy sytuację w każdym dystrykcie, sabotujemy różne akcje i w odpowiednim czasie eliminujemy stosownych liderów. Zaczynamy od płotek, a potem polujemy na grubego zwierza. Nasze działania (duża swoboda) demontują pewne struktury. Owe struktury są oparte na biznesie mafijnym, jaki rozkręcano w XX wieku. Warto zauważyć, że Sal Marcano – lider włoskiej mafii aktywnie reaguje na nasze działania. Nasze decyzje wpływają na jego zachowanie, polecenia. Pewne wybory są naprawdę trudne.
Lincoln – nasze alter ego – oczywiście potrzebuje odpowiedniego wsparcia. Ważną rolę w grze odgrywają trzy postacie: Vito Scaletta, Cassandra i Burke. To razem z nimi zapanujemy nad czterema dystryktami w Nowym Orleanie. Dodatkowo nasze decyzje wpływają na relacje, jakie łączą nas z danym współpracownikiem. Przyjazne stosunki odblokują pewne bonusy i fakty. Burke jako właściciel złomowiska zagwarantuje nam upgrade'y do wozu. Natomiast Vito dostarczy informacje, które zamkną wcześniejsze wątki. Oczywiście nie można mieć wszystkiego. Skorzystanie z jednej opcji może zablokować inne możliwości. Dlatego do całej kampanii można podchodzić nawet kilka razy – wspominano o tym już przy pierwszej zapowiedzi.
Źródło: GameInformer
0 Komentarzy