Według wielu profesjonalnych graczy Łowca to bardzo dobra klasa dla początkujących. Po osiągnięciu 10 levelu można stworzyć kilka niezłych talii - w tym właśnie tę.
Celem tego decku jest kontrola stołu podczas gry. Talia opiera się na synergiach wokół bestii (typ miniona) - powinieneś dążyć do tego, by zawsze na stole mieć chociaż jedną. Inne karty pomogą Ci ją wzmocnić albo same będą dzięki niej silniejsze.
Autorem talii jest Sheng – gracz legendarnej rangi.
Miniony:
Dzik szabloskalny (Stonetusk Boar) – mała bestia z szarżą. Nie graj jej w pierwszej turze, ponieważ jej zadaniem jest bezpośrednia synergia z innymi kartami.
Leśny wilk (Timber Wolf) – pomoże Ci w przejęciu kontroli na stole. Możesz nim zwiększyć atak na wrogie miniony lub na samego przeciwnika. Nie graj tej karty w pierwszej turze.
Bagienny raptor (Bloodfen Raptor) – 3/2 wywoła trochę presji u przeciwnika. To także bestia, zatem pasuje do naszej talii.
Rzeczny krokoliszek (River Crocolisk) – 2/3 pomaga w zdobyciu kontroli na początku gry.
Łowczyni z Brzytwoskórych (Razorfen Hunter) – za 3 many dostajesz dwa miniony na stole, z czego jeden to bestia. Jeśli z jakiegoś względu nie satysfakcjonuje Cię ta karta, możesz ją zamienić na 3/3 Grizli.
Żółwior szczękogryz (Oasis Snapjaw) – statystyki 2/7 pozwolą Ci utrzymać bestię na stole. Jeżeli zagrasz na nią Tresera ogarów twój przeciwnik będzie musiał dobrze pogłówkować, jak uśmiercić 4/9 z prowokacją.
Treser ogarów (Houndmaster) – bardzo wartościowa karta. Jest jednym z głównych powodów, dla którego gramy talią Łowcy skupioną wokół bestii. Nie jest to bestia, ale ma dobre statystyki i ulepsza wybraną bestię na stole.
Wygłodniały sęp (Starving Buzzard) – użyteczna karta, która pozwoli Ci uzupełnić rękę. Podczas gry zaczekaj aż będziesz mógł ją zagrać razem z innymi mniejszymi bestiami, żeby dobrać tak dużo kart, jak to tylko będzie możliwe. Nigdy nie graj jej w piątej turze, bo twój przeciwnik niemal na pewno usunie ją w pierwszej kolejności.
Tundrowy nosorożec (Tundra Rhino) – w porównaniu do kosztu, statystyki tej karty są dość niskie, ale liczy się to, że możesz od razu atakować. Sprawi też, że pozostałe bestie otrzymają szarżę, a to może zaprowadzić Cię do zwycięstwa.
Zaklęcia:
Znak łowcy (Hunter's Mask) – użyj tej karty na dużych minionach przeciwnika. Najlepiej zagraj ją razem z Dzikiem, wtedy uśmiercisz miniona minimalnym kosztem.
Tajemny strzał (Arcane Shot) – tanie dwa punkty obrażeń. Użyj ich do pozbycia się miniona, np. Nożownika. Tą kartą możesz również atakować bohaterów – zatem, jeśli pozwoli Ci to osiągnąć lethal, wykorzystaj ją na końcu gry. (Lethal to wystarczająca ilość obrażeń by zabić przeciwnika.)
Tropienie (Tracking) – silne zaklęcie, dzięki któremu wpłyniesz na kolejność otrzymywanych kart. Powinieneś go użyć w sytuacji, gdy w ręce nie masz odpowiedzi na zagranie przeciwnika, a wiesz, że w talii masz coś, co może Ci się przydać.
Zwierzęcy towarzysz (Animal Companion) – mocne zagranie w trzeciej turze, które zawsze przyzwie wartościową bestię.
Rozkaz zabicia (Kill Command) – kolejne mocne zaklęcie. Zagraj je by usunąć miniona lub osiągnąć lethal.
Wielostrzał (Multi-Shot) – jeśli jesteś w tyle to pomoże Ci wrócić do gry. Zaklęcie jest szczególnie skuteczne przeciwko agresywnym taliom.
Jakich kart nie wymieniać na początku gry?
Zanim rozpocznie się walka, decydujesz, czy proponowane karty zostawiasz w ręce czy zmieniasz. Dąż do tego, by na początku posiadać te karty:
za 1 many - Tajemny strzał, Tropienie, Dzik szabloskalny
za 2 many - Rzeczny krokoliszek, Bagienny raptor
za 3 many - Zwierzęcy towarzysz, Łowczyni z Brzytwoskórych
Jak ulepszyć talię?
Jeśli posiadasz jakieś dodatkowe karty z paczek, które zdobyłeś w międzyczasie, możesz ulepszyć tę talię. Oto propozycja, zamienników kart:
Tajemny strzał, Tropienie, Leśny wilk, Dzik szabloskalny możesz
zamienić na Flarę.
Bagienny raptor, Rzeczny krokoliszek możesz zamienić na:
Sowa żelaznodzioba (choć od pewnego czasu to mało
popularna karta),
Padlinożerna hiena,
Wilkor Alfa,
Wybuchowa pułapka,
Zamrażająca pułapka,
Wężowa pułapka
Łowczyni z Brzytwoskórych możesz zamienić na:
Spuścić psy!,
Zabójczy strzał
Orli Róg (tylko jeśli posiadasz wyżej wymienione sekrety pułapki)
Wielostrzał, Żółwior szczękogryz, Wygłodniały sęp, Tundrowy nosorożec możesz zamienić na:
Tygrys z Cierniodławów,
Pędzący Kodo,
Wybuchowy strzał,
Leeroy Jenkins,
Lew bujnogrzywy,
Długi Łuk Gladiatora,
Król Kruszor,
Czarny Rycerz.
Wszystkim zaczynającym grę z HS polecam poradnik dla początkujących graczy.
O podziale kart HS (i nie tylko) przeczytacie tutaj.
Inne ciekawe podstawowe talie to Mag i Druid.
Zachęcam do dzielenia się waszą opinią i doświadczeniami z Łowcą w komentarzach :)
Źródło: https://manacrystals.com/deck_guides/71-sheng-s-starter-basic-beast-hunter-0-dust
0 Komentarzy