Druid nie jest automatycznym wyborem dla początkujących, ale przez wszystkie klasy trzeba w końcu przejść.Koszt poniższej talii to 0 pyłu - stworzysz ją z kart podstawowych po osiągnięciu 10 levelu Druidem. Inne ciekawe podstawowe talie to Łowca i Mag.
Celem tego decku jest wykorzystywanie tzw. przyspieszenia many. Oznacza to, że wcześniej niż twój przeciwnik możesz zagrać karty kosztujące więcej niż na to wskazuje obecna tura. Osiągniesz to dzięki kartom Orzeźwienie albo Gwałtowny Wzorst.
Żeby przetrwać we wczesnej fazie gry wykorzystuj tanie zaklęcia, kombinacje pozwalające wyczyścić mioniony przeciwnika i używaj średnich minionów.
Autorem talii jest doświadczony gracz legendarnej rangi – Sheng.
Miniony:
2 x Żrący bagienny szlam (Acidic Swamp Ooze) – za 2 kryształy many dostajesz 3/2 (atak/zdrowie) – nieźle. Ale najważniejszy tutaj jest okrzyk bojowy, który sprawia, że jest to najlepsza podstawowa karta o tym koszcie.
2 x Bagienny raptor (Bloodfen Raptor) – to szlam bez okrzyku bojowego. Niewiele many, a możesz zabić miniona z 3 punktami życia.
1 x Kobold geomanta (Kobold Geomancer)– ta karta musi być wykorzystana w odpowiedniej sytuacji. 2/2 to nie są zadowalające statystyki, ale spójrz na jej opis - wykorzystaj to, by twoje zaklęcie zadało więcej obrażeń. Dream team to Kobold i Zamaszysty Cios.
2 x Grizli żelaznoskóry (Ironfur Grizzly) – za 3 many 3/3 z prowokacją. Uzupełnia naszą krzywą many.
2 x Kapłanka Straceńczego Słońca(Shattered Sun Cleric) – bardzo dobra karta w momencie, gdy masz przynajmniej jednego mioniona na stole. Najlepiej wykorzystać ją by podnieść statystyki niewielkiego miniona i zabić nim dużego miniona przeciwnika albo by po prostu pomóc przetrwać swojemu minionowi.
2 x Yeti z Zimnych Wichrów (Chillwind Yeti)– statystyki 4/5 czynią go jedną z najlepszych kart w grze za 4 many. Druidem masz możliwość zagrania tej karty w pierwszej turze (Moneta + Orzeźwienie).
2 x Gnomka Wynalazca (Gnomish Inventor) – można powiedzieć, że to karta za 3 many o statystykach 2/4. Dzięki niej możesz się pozbyć dwóch minionów 3/2. Czwartym kryształem płacisz za dobranie kolejnej karty do ręki – opłaca się.
2 x Tarczowy z Sen'jinu(Sen'jin Shieldmasta) – 3/5 za 4 many to już jest dobry deal. Ale to prowokacja sprawia, że wybieramy tę kartę.
2 x Ogr z Głazograbych(Boulderfist Ogre) – za 6 many 6/7. Warto zauważyć, że ta karta byłaby gorsza, gdyby miała 7 ataku - ze względu na Big Game Hunter. Siedem punktów zdrowia pozwala mu przetrwać Fireballs.
2 x Żelaznokory Obrońca (Ironbark Protector) – za 8 many prowokacja 8/8. Twój oponent musi sobie z nim poradzić.
Zaklęcia:
2 x Orzeźwienie (Innervate) – zaklęcie działa najlepiej jeśli zagrasz je w drugiej lub czwartej turze. Pozwoli Ci położyć na stół Yeti, Sen'jin albo Ogra. Takim zagraniem zdobędziesz dużą przewagę.
2 x Pazur (Claw) – za 1 many sprzątasz miniona przeciwnika z dwoma punktami zdrowia.
1 x Znak ostępów (Mark of the wild) – sytuacyjna karta. Graj ją tylko wtedy, gdy pozwoli przetrwać twojemu minionowi. Przykładowo grasz ją na 3/2, który staje się 5/4, wtedy zabijasz 3/2 twojego przeciwnika i nadal masz miniona na stole. Nie używaj tej karty tylko po to, by zadać dodatkowe 2 punkty obrażeń.
2 x Gwałtowny wzrost (Wild Growth) – to najlepsze zagranie w pierwszej (+moneta) i drugiej turze. Daje Ci jeden kryształ many więcej każdej kolejnej tury.
2 x Zamaszysty cios (Swipe) – z pewnością najlepsza podstawowa karta Druida. Dzięki niej możesz wyczyścić stół przeciwnika. Sama w sobie nie jest bardzo mocna, ale w połączeniu z Koboldem przebija karty Kapłana i Paladyna o podobnym przeznaczeniu.
2 x Gwiezdny ogień (Starfire) – może służyć do zabicia miniona lub skończenia gry. Nie jest to najtańsza opcja, ale podstawowe karty nie posiadają lepszego zamiennika.
Jakich kart nie wymieniać na początku gry?
Te karty powinieneś na początku zostawić w ręce, ze względu na wyżej opisane mechanizmy w tym decku.
Miniony:
Za 2 Many: Żrący bagienny szlam, Bagienny raptor
Za 3 Many: Grizli żelaznoskóry, Kapłanka Straceńczego Słońca
Za 4 Many: Yeti z Zimnych Wichrów, Sen'jin Shieldmasta
Zaklęcia:
Gwałtowny wzrost
Orzeźwienie
Jak ulepszyć talię?
Jeśli posiadasz jakieś dodatkowe karty z paczek, które zdobyłeś w międzyczasie, możesz ulepszyć tę talię. Oto propozycja, zamienników kart:
Miniony:
2x Bagienny raptor → 2x Pretendentka z Darnassus
2x Gnomka Wynalazca → 2x Lazurowy Smokowiec
2x Tarczowy z Sen'jinu → 2x Druid Szponów
2x Ogr z Głazograbych → 2x Drzewiec Wojny
Zaklęcia:
2x Pazur → 2x Gniew
Wszystkim zaczynającym grę z HS polecam poradnik dla początkujących graczy.
O podziale kart HS (i nie tylko) przeczytacie tutaj.
Źródło: https://manacrystals.com/deck_guides/70-sheng-s-starter-basic-ramp-druid-deck-0-dust
2 Komentarze
http://hearthstone-free-gold-boosters.tk odbierz boostery gold i wiele innych ; )
To ma być talia na wagę mistrza? Chyba gierek bez rankingu ;)) Brakuje bardzo dużo kart druida, które wykorzystują np: wybór jakiego efektu oczekujemy ;)