Karty na stół - poradnik do Hearthstone część I - Poradnik

22
Nomancs

Jeśli dopiero teraz zdecydowaliście się na rozpoczęcie gry w Hearthstone, przygotujcie się na grę Blizzarda o najwyższej barierze wejścia. Na obecnym etapie karcianka ta bardziej przypomina pay2win, niż free2play bowiem posiadając tylko podstawowe karty, przyjdzie nam się zmierzyć już na starcie z graczami posiadającymi ich dziesiątki, jeśli nie setki. Nie ma jednak co się załamywać, pora zakasać rękawy i zabierajmy się do pracy.

 

 

Z czym to się je?

Hearthstone to karcianka trochę przypominająca Magic the Gathering, albo Warhammera: Inwazję. Gracze składają decki (talie) liczące 30 kart z tych, które udało im się zebrać. Niestety, na starcie mamy dostęp tylko do części kart podstawowych, resztę musimy odblokować „levelując” dostępnych w grze bohaterów.

 

BohaterKlasa
Malfurion StormrageDruid
RexxarHunter
Jaina ProudmooreMage
Uther LightbringerPaladin
Anduin WrynnPriest
Valeera SanguinarRogue
ThrallShaman
Gul’danWarlock
Garrosh HellscreamWarrior

 

 

Każdy bohater ma 30 punktów życia, dysponuje unikatowym zestawem kart podstawowych i zdolnością specjalną. Każdym też gra się trochę inaczej. Rozgrywka jest turowa, gracz zaczynający rozgrywkę dostaje do ręki 3 karty, gracz zaczynający jako drugi 4 karty i kartę z darmową maną na jedną rundę. Mana graczy, wraz z każdą rundą, zostaje zregenerowana a jej limit podniesiony o jeden, aż do maksymalnych 10 punktów. Gracze walczą ze sobą poprzez przywoływanie stworów, które pozostają na stole do momentu aż zostaną zabite albo rzucając zaklęcia. Gra kończy się w momencie gdy życie jednego z grających spadnie do 0 (kiedy skończą się karty z talii, gracz, któremu brakuje kart, otrzymuje obrażenia 1 bazowo + 1 za każdą turę kiedy brakuje mu kart).

 

Podział kart:

Miniony – przywołane stwory, które walczą dla nas, od momentu pojawienia się na stole, aż do śmierci (lub innego efektu, wywołanego zaklęciami, lub specjalnymi zdolnościami). Miniony dzielą się na podkategorie, takie jak: demony, mechy, bestie, piraci, murlocki czy smoki.


Spelle (zaklęcia) – rzucane we własnej rundzie, powodują obrażenia, podnoszą atak i obronę naszych stworów lub dodają im specjalnych umiejętności

 

Secret – sekrety to zaklęcia/efekty gotowe do aktywacji w trakcie tury przeciwnika, kiedy ten wykona określony ruch. Ich działanie wiadome jest tylko ich właścicielowi, co pozwala zaskoczyć rywala. Niektóre sekrety pozwalają zniwelować zaklęcie rzucone przez przeciwnika albo niszczą stwora, który nas zaatakuje.

 

Broń – możemy wyposażyć naszego bohatera w broń, dzięki czemu zachowuje się on trochę jak minion i ma możliwość atakowania. Niestety, każda broń ma określoną ilość użyć, nim się rozpadnie.

 

Niektóre miniony mają specjalne zdolności, zwiększające ich skuteczność w walce, lub ograniczające możliwości przeciwnika:

 

Taunt– Zdolność, która wymusza atakowanie przez miniony przeciwnika stwora z tauntem. Rywal nie może zaatakować gracza, lub innego miniona, który nie ma taunta, tak długo aż minion z tauntem zostanie zabity, lub pozbawiony zdolności taunta.

 

Charge – Minion posiadający ten efekt, jest gotów do wykonania ataku już w momencie wrzucenia na stół. Doskonały sposób na zmianę sytuacji na stole.

 

Silence – pozwala pozbawić wybraną jednostkę specjalnych zdolności.

 

Windfury – Zezwala minionowi na wykonanie dwóch ataków w trakcie jednej rundy.

 

Stealth – minion ze stealthem nie może być celem ataków, lub spelli do momentu, aż sam zaatakuje.

 

Divine shield – ochrania miniona przed pierwszymi obrażeniami, po nich shield zostaje zdjęty.

 

Battlecry – nie jest to zdolność sama w sobie, ale zasada aplikowania zdolności określonej na karcie. Minion z battlecry aktywuje swoją zdolność w momencie wejścia na stół, jednorazowo.

 

Deathrattle – Podobnie jak z battlecry, deathrattle to zasada, kiedy efekt jest aktywowany i w tym przypadku jest to moment śmierci miniona.

 

Enrage – tak jak dwie powyższe zdolności, enrage to warunek jaki należy spełnić, aby efekt został aktywowany i następuje to, kiedy jednostka jest ranna.

 

Pierwsze kroki

Po szybkim samouczku pora na wybranie odpowiadającego nam bohatera, którego poprowadzimy do zwycięstwa, chały i błota… emmm, chwały i złota! Dobrze jest pograć też innymi dostępnymi herosami, nie tylko aby zaznajomić się z ich zdolnościami, ale będą przydatni do wykonywania dziennych questów (o czym nieco dalej). Jeśli wybraliście już ulubionego herosa, pograjcie nim kilka gier z AI (Practice) aby odblokować wszystkie podstawowe, klasowe karty.

 

Złoto, nowe karty i pył

Super, zapewne odblokowaliście darmowe wejście na arenę, ale wstrzymajcie się z nim, aż zdobędziecie nieco więcej doświadczenia. Dostępne macie dwa tryby walki z graczami, rankingowy i casual – na obecnym etapie możecie grać je zamiennie, nie musicie się martwić o Waszą pozycję w rankingu. Nowe karty możecie odblokować płacąc za paczki losowych kart (5 kart) w euro, lub złotem (wirtualną walutą). Złoto zdobywacie za każde 3 zwycięstwa i za wykonywanie dziennych questów (które mogą wymagać od Was kilku zwycięstw konkretnym bohaterem, zadania określonej liczby obrażeń albo przywołania kilkunastu stworów za konkretną ilość many). Na co zbierać złoto? W zależności od tego, jakim herosem planujecie dalszą grę, czy bardziej potrzebujecie kupować paczki kart, czy bardziej przydadzą się Wam karty z Naxxramas albo Blackrock Mountain.

 

 

Crafting Mode jest przydatny, kiedy mamy więcej takich samych kart, niż możemy wsadzić do decka. Wówczas możemy zbędne karty przerobić na pył, a z tego pyłu, jeśli mamy go wystarczająco dużo, stworzyć karty, które są nam potrzebne. Na starcie gry odradzam niszczenie jakichkolwiek kart i zajmowanie się tym dopiero po zapoznaniu się lepiej z grą.

 

Co dalej?

Niestety, albo wydawanie euro, albo twarda farma złota z questów i wygranych. Jeśli czujecie się na siłach, możecie rozgrywać areny. W przyszłości, jeśli będzie ku temu okazja, postaram się Wam przybliżyć różne taktyki, podstawowe decki, grę na arenie, eksplorację Naxxramas i Blackrock Mountain.

 

Po inne przydatne wskazówki zajrzyj do tego poradnika Hearthstone.

 

 

O autorze
NomancsNomancs
7 1
Przygoda z grami rozpoczęła się kiedy dostałem kanciastego NESa. Dziś gram zarówno dla relaksu, jak i z silnym naciskiem na wyniki. Nie da się grać za dużo, bo dzień nas ogranicza do max 24h/dobę.

2 Komentarze

Nomancs 8 lat temu

Część druga jest już przygotowana, ja zaś szlifuję walkę na Hearthstone'owej arenie.

0 Odpowiedz
awatar
Garrosh (gość) 8 lat temu

Nie ma tak panie Nomancs! Proszę o kontynuację teraz, a nie "jeśli będzie ku temu okazja".

0 Odpowiedz

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]