Vulkan 1.0 – realna konkurencja dla DirectX?

Piechol - 
3osoby uważają ten artykuł za ciekawy
Vulkan 1.0 – realna konkurencja dla DirectX? - gamedot.pl

Khronos Group zapowiedziało w ubiegłym roku, że we współpracy z największymi firmami (m.in. AMD, Google, IBM, Nintendo, Valve czy Blizzard) tworzy Vulkan API. Zadaniem bibliotek graficznych jest generowanie trójwymiarowej grafiki przy zachowaniu jak najwyższej wydajności sprzętu i nie inaczej jest w tym przypadku. Wydawca obiecuje większą prostotę ich programowania, co ma zmniejszyć wykorzystanie potrzebnych mocy przerobowych procesora oraz umożliwiać lepszą organizacje zadań dla GPU, co z kolei w rezultacie ma oznaczać wzrost wydajności. Poniżej materiał promocyjny.

 

Jednak jak pokazują liczne przykłady ze świata gamingu: pełne okiełznanie nowych technologii zajmuje zazwyczaj dużo czasu. Wystarczy wspomnieć o tym jak wiele trudności mieli deweloperzy z programowaniem gier na PS3 kiedy była to nowość na rynku. Dopiero pod koniec życia konsoli pojawiły się największe graficzne perełki pokroju The Last of Us. Mistrzostwo przychodzi wraz praktyką, a na praktykę potrzeba czasu. Nie należy się więc spodziewać, że Vulkan natychmiast dokona przewrotu na rynku i zdetronizuje DirectX. Może być jednak wartościową alternatywą.

 

Źródło: khronos.org/vulkan/

1 osób dodało komentarz
3osoby uważają ten artykuł za ciekawy

1 Komentarz

awatar
Nddd (gość) 8 lat temu

Nintendo? :o

0 Odpowiedz
PiecholPiecholGra odkąd pamięta. Prawdziwy pasjonat gier wideo. Bardziej narratywista, niż ludolog, jednak nie przejdzie obojętnie obok żadnej gry wartej uwagi. Fanboy konsol wszelakich, sporadycznie grywa też na innych sprzętach. Marzy o tworzeniu gier.
Napisz do autora

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]