Khronos Group zapowiedziało w ubiegłym roku, że we współpracy z największymi firmami (m.in. AMD, Google, IBM, Nintendo, Valve czy Blizzard) tworzy Vulkan API. Zadaniem bibliotek graficznych jest generowanie trójwymiarowej grafiki przy zachowaniu jak najwyższej wydajności sprzętu i nie inaczej jest w tym przypadku. Wydawca obiecuje większą prostotę ich programowania, co ma zmniejszyć wykorzystanie potrzebnych mocy przerobowych procesora oraz umożliwiać lepszą organizacje zadań dla GPU, co z kolei w rezultacie ma oznaczać wzrost wydajności. Poniżej materiał promocyjny.
Jednak jak pokazują liczne przykłady ze świata gamingu: pełne okiełznanie nowych technologii zajmuje zazwyczaj dużo czasu. Wystarczy wspomnieć o tym jak wiele trudności mieli deweloperzy z programowaniem gier na PS3 kiedy była to nowość na rynku. Dopiero pod koniec życia konsoli pojawiły się największe graficzne perełki pokroju The Last of Us. Mistrzostwo przychodzi wraz praktyką, a na praktykę potrzeba czasu. Nie należy się więc spodziewać, że Vulkan natychmiast dokona przewrotu na rynku i zdetronizuje DirectX. Może być jednak wartościową alternatywą.
Źródło: khronos.org/vulkan/
1 Komentarz
Nintendo? :o