Istniejący w sferze plotek survival-horror od Sony Bend nie pojawił się na imprezie PSX 2015 w San Francisco. Sony nadal czeka na odpowiedni moment. Wspomniany developer rzeczywiście pracuje nad czymś nowym i ciekawym. Wydaje się, że to świeże IP – Sony Bend tworzyło różne prototypy. Trwało to dość długo, ale ekipa z Oregonu już posiada naprawdę dobry materiał.
Scott Rohde – jeden z liderów grupy developerskiej SCE Worldwide Studios – potwierdza, że Sony zawsze czeka na właściwy moment. Developer otrzymuje tyle czasu, ile potrzebuje. Tylko tak pierwsza publiczna czy wewnętrzna prezentacja może być naprawdę dobra. Co więcej, japońska korporacja lubi podejmować ryzyko i przekazuje na eksperymenty programistów tego czy innego studia znaczące fundusze. Jeśli prototyp nie jest dobry, wtedy rozpoczyna się praca bazująca na nowych pomysłach. Straty finansowe? Sony akceptuje je – są one wkalkulowane w proces powstawania czegoś wyjątkowego.
Rozmówca kanału YT Kinda Funny Games mówi także o projektach od innych ekip developerskich. I tak: nowy tytuł od Sucker Punch jawi się jako coś naprawdę grywalnego. Na konkrety jeszcze poczekamy. Kolejny inFAMOUS? Cóż, Rohde stwierdził tylko, że Sony nie rezygnuje z rozwijania tej marki. W kontekście następnej wielkiej gry od Sony Santa Monica wspomina się o rosnącej ekscytacji. Tak, to God of War, aczkolwiek nie wiemy w jakiej formie (reboot z nową postacią i inną mitologią?).
Na koniec jeszcze kwestia rozwijania... grupy SCE Worldwide Studios. Sony może przejmować kolejne studia. Czasem pieczętowany jest naprawdę długi, wyjątkowy związek. Scott Rohde przypomina, że Sucker Punch zostało zakupione dopiero po 10 latach normalnej współpracy. Producent konsol PlayStation musi mieć, pewność, że dany developer rozwija się w dobrym kierunku.
Swoją drogą, chyba najbliżej wpisania do grupy SCEWS jest francuskie studio Quantic Dream. Twórcy gry Heavy Rain tworzą dla Sony kolejną grę – dokładnie Detroit: Become Human. Inna ciekawostka – Insomniac Games (Spyro, Ratchet & Clank, Resistance) nadal nie jest własnością japońskiej korporacji. Co więcej, współpracowało z Microsoftem przy Sunset Overdrive.
Źródło: Dualshockers
0 Komentarzy