Wyceniany na 600$ Oculus Rift to urządzenie najwyższej klasy. Często wydajemy porównywalne pieniądze na telefon czy telewizor, a produkcja tych urządzeń kosztuje tak naprawdę niewiele. To ułamek kwoty inwestowanej w proces stworzenia omawianych gogli. Firma Oculus VR nie wygeneruje zysku na sprzedaży samego sprzętu.
Za 600$ otrzymujemy pakiet rozwiązań high-end. Rozwiązań, jakich nie zastosuje konkurencja. PlayStation VR to dobry headset, aczkolwiek spełni oczekiwania zupełnie innej grupy graczy.
Bez wątpienia Palmer Luckey - „ojciec” Oculusa musi uzasadnić podwyżkę ceny. W pierwotnych założeniach pojawiało się 350$. Teraz wiemy, że owa kwota w pewnym sensie blokowała innowacyjność. Ostatecznie otrzymujemy sprzęt klasy premium. To propozycja dla ludzi, którzy bez mrugnięcia okiem wydają 1 000$ na dobry – kompatybilny z Oculusem komputer.
Luckey przekonuje, że PSVR to headset niejako dopasowany do potrzeb posiadacza PS4. Konsolowy konsument nie zainwestuje tych 1 500$ (na OR + PC), bo nie jest zainteresowany posiadaniem gamingowego komputera. Oculus nie musi konkurować z PSVR, bo oba rozwiązania znajdą swoją – odseparowaną grupę odbiorców.
Oczywiście element rywalizacji jest tu mimo wszystko obecny. Wszak oba podmioty – czyli Oculus VR i Sony – chcą wyciągnąć pieniądze z kieszeni entuzjastów wirtualnej rzeczywistości. Na owego entuzjastę czeka jeden z dwóch wariantów - premium lub ekonomiczny. Oczywiście zakładam, że cena PSVR rzeczywiście nie przekroczy 400$.
Źródło: VG247 UK, IBT
3 Komentarze
Ogólnie wiadomo że do działania oculus potrzebny jest gtx970 , a wiadomo coś na temat kompatybilności z 2xgtx960 ? Z góry dzięki za pomoc.
Z tego, co widzę to wszędzie jest o tym gtx 970 i promują jeszcze nowsze modele. Ogólnie są to zestawy vr ready za te magiczne 1000$. Znalazłem takie coś https://support.oculus.com/hc/en-us/articles/215518727-Graphics-Card-GPU-compatibility Może pomogłem choć trochę :)
Jest też teoria o możliwości wykorzystania dwóch kart graficznych do renderowania obrazu na zasadzie jedna karta = obraz dla jednego oka, ale jak na razie wynotowano więcej problemów, niż plusów takiego rozwiązania. https://forums.oculus.com/viewtopic.php?t=8578