Dziesięć pytań o Uncharted - wywiad z Erikiem Monacellim z Naughty Dog

Raijn - 
5osób uważa ten artykuł za ciekawy
Dziesięć pytań o Uncharted - wywiad z Erikiem Monacellim z Naughty Dog - gamedot.pl

Już za tydzień premiera Uncharted: The Nathan Drake Collection, co z kolei jest doskonałym pretekstem do tego, by w sieci znowu zawrzało. Zwłaszcza, że świat dzieli się na ludzi którzy kochają przygody Nate'a i tych, którzy je (oraz jego) nienawidzą. Mało kto pozostaje na poziomie "meh". Podobnie jest z fanami i krytykami remasterów. Do tego tygla można też wrzucić fanów PS4 i Xboksa One oraz dyskusje o "ekskluziwach". Z pewnością będzie ciekawie.


Jest to też dobry moment by dowiedzieć się nieco więcej o Uncharted 4, tym bardziej, że nadarzyła się doskonała ku temu okazja. Dzięki uprzejmości Sony, mogliśmy porozmawiać z Erikiem Monacellim, który pełni funkcję "Community Strategist" w Naughty Dog. Całość miała miejsce podczas warszawskiej prezentacji obydwu wymienionych wyżej tytułów. Ale o niej szerzej napiszemy niebawem.

 


Bartosz "Raijn" Chmielewski: Czy to definitywnie koniec sagi o Drake’u? Czy może zamierzacie kiedyś wrócić jeszcze do tej marki? Może z innymi bohaterami uniwersum Uncharted?

 

Eric Monacelli: Uncharted 4 jest ostatnią częścią historii Nathana Drake'a. Dotarliśmy to tego miejsca, w którym, teraz jesteśmy. Nie chcę spoilerować, więc... Pozostańmy przy tym, że to ostatnia część.

 

Nie będzie historii dzieci, wnuków itd.?

 

To świetny pomysł! Zobaczymy co z tego wyjdzie. Cały czas pracujemy nad tą historią, zobaczymy dokąd ona nas zaprowadzi. Właśnie piszemy ostatni rozdział.


Czy oprócz Drake'a dacie graczom możliwość pokierowania inna postacią? Jak miało to miejsce chociażby w The Last of Us, gdzie przez chwilę mogliśmy pograć Ellie.


W tym momencie Uncharted 4 jest historią Nathana Drake'a, więc przez całą grę będzie możliwość gry tylko Nathanem Drake'm.


Tylko i wyłącznie?


Tak.


Uncharted zawsze starało wykorzystać możliwości sprzętu, na który została wydana. W części pierwszej daliście możliwość celowania żyroskopem DS3, w Złotej Otchłani wykorzystaliście panel dotykowy i kamerkę. Czy Kres Złodzieja sprawdzi możliwości nowego kontrolera?


Wiesz, zawsze szukamy ciekawych rozwiązań, które - w istocie - daje nam Dual Shock 4. Jest touchpad, są sensory ruchu, jest lightbar. Cały czas zastanawiamy się jak je wykorzystać, ale... Tak. Spróbujemy coś z tego wycisnąć.

 

Eric Monacelli


W Uncharted 3 pokazaliście jedną z najpiękniejszych, najbardziej wybuchowych scen w historii gier wideo. Chodzi mi o tę z bójką na pokładzie samolotu transportowego. Czy w Uncharted 4 zamierzacie to przebić?


Oczywiście. Widziałeś sekwencję ucieczki z demo zaprezentowanego podczas E3?


Tak.


To było całkiem epickie. I na pewno możecie spodziewać się więcej.


Czy w nowej części Uncharted, Nate spotka wielu starych znajomych?


Oczywiście. Ujawniliśmy już, że Elena ciągle jest ważną częścią jego życia. Pojawia się też jego rodzony brat, Sam. Jest wielu przyjaciół, na których Drake "wpadnie". Możecie być pewni, że wyniknie z tego coś bardzo ciekawego.


A co z filmem "Uncharted"?


Wiesz, my pracujemy nad grą, więc średnio orientuję się, co dzieje się w temacie filmu. Oczywiście zawsze służymy radą, jeśli takowej będą potrzebować, ale... Niestety nie jestem w stanie nic więcej na ten temat powiedzieć.


Ale to świetny materiał na film.


Tak, to wspaniała historia do filmu. Prace trwają już jakiś czas, więc mam nadzieję, że wszystko zakończy się dobrze.


Mam nadzieję, że pewnego dnia...


Taaaaak!


Uncharted 4 ma bardziej otwarty świat niż poprzednie odsłony. Nie będzie to "otwartość" znana nam chociażby z GTA, ale... No właśnie, do jakiej gry pod tym względem najbliżej Uncharted 4?


Mam nadzieję, że do żadnej. Mam nadzieję, że będzie to gra jedyna w swoim rodzaju, a ludzie będą mówić "grałem w Uncharted 4 i to niepowtarzalne doświadczenie". Właśnie to staramy się osiągnąć. Wiesz... Dopieszczona do granic możliwości historia głównego bohatera, bardzo dopracowana, świetna narracja. Chcielibyśmy by ludzie, którzy zagrają w tę grę mieli odczucia z cyklu "grałem w doskonałe Uncharted".


Skoro miejsce akcji jest bardziej otwarte, to czy ścieżka fabularna również będzie cechować się większa swobodą? Może planujecie wprowadzić więcej możliwych zakończeń?


Jesteśmy w końcowej fazie prac, więc nie jestem jeszcze w stanie powiedzieć jakie to zakończenie będzie. Dotychczas nie robiliśmy wielu zakończeń i nie wydaje mi się by to się wydarzyło w tym przypadku. Ale w tym momencie nie jestem w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie.


Czy Drake dorobił się nowych umiejętności? Podczas pokazów widzieliśmy jak Nate korzysta z czekana i liny. Macie jeszczej jakieś sztuczki, którymi będzie mógł popisać się nasz heros?


Tak. Będzie się huśtał na linach i zjeżdżał na czekanie, co mieliśmy okazję podziwiać podczas prezentacji na PAX. Mamy też możliwość prowadzenia pojazdów. Jest też kilka innych bajerów, ale te trzy wymienione wyżej rzeczy będą bardzo istotnym elementem rozgrywki, gdyż będą miały wpływ na to, jak przemierzamy świat gry. I to będzie unikalne w Uncharted 4.

 

I ostatnie pytanie, dla odmiany o "HD Collection". Czy prawdziwym powodem braku trybu wieloosobowego jest to, że nie chcieliście rozbijać społeczności skupionej wokół części wydanych na PS3? Czy może jednak implementacja tego "ficzera" była zbyt trudnym zadaniem?

 

Implementacja takiego rozwiązania byłaby oczywiście sporym wyzwaniem. Zmieszczenie tego wszystkiego na jednym dysku Blue-Ray... Ale prawda jest taka, że chodzi tutaj wyłącznie o społeczność. Jest ona ogromna, szczególnie ta, skupiona wokół trzeciej części gry, wydanej na PS3. Do tego bardzo aktywna. Nie chcemy jej rozbijać. Wolimy zjednoczyć wszystkich przy Uncharted 4.


Dziekuję bardzo za wywiad.


Również dziękuję.

 

 

A ja dziękuję za pomoc w przygotowaniu pytań największemu fanowi Uncharted w naszej ekipie - Sandmanowi (który zrecenzuje dla Was The Nathan Drake Collection) oraz Wam, droga gamedotowa społeczności. O tym, jak fajna atmosfera panuje na naszej grupie niech świadczy krótki wycinek z dyskusji dot. pytań o Uncharted.

 

P: Dlaczego to jest exklusiv?!
O: Bo, wydawany, tylko na jedną konsole.

Czy tylko mnie rozłożył on na łopatki?

 

Jeżeli chcecie być częścią tej niesamowitej społeczności, zapraszam do grupy GG WP na Facebooku oraz - co oczywiste - do rejestracji na naszym portalu.

 

0 osób dodało komentarz
5osób uważa ten artykuł za ciekawy

0 Komentarzy

RaijnRaijnTajemniczy mnich z Klasztoru Szaolin. Cielesny spadkobierca Kung-Fu Pandy. Dorastał w kurniku. Świadek wielu uprowadzeń braci po jajku. Czasem coś napisze.
Napisz do autora

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]