Sześć milionów Wiedźminów 3 – co nam mówią wyniki sprzedaży

Cascad - 
2osoby uważają ten artykuł za ciekawy
Sześć milionów Wiedźminów 3 – co nam mówią wyniki sprzedaży - gamedot.pl

Omawianie Wiedźmina 3 zawsze wydaje mi się zakrzywione przez „polskie” spojrzenie na całą sprawę. Grę (i studio) nazywa się naszą dumą narodową, co zawsze ciągnie się echem za przygodami Geralta – tak jakby miało to znaczenie czy powstał u nas, w Szwajcarii czy Estonii. Wybaczcie, ale nie ma.

 

Patrząc globalnie nie jest to ważne bo skala projektu jest światowa, nie trzyma się granic, docierając do sześciu milionów graczy w sześć tygodni. Wiedźmin 3 udowodnił jak ważna jest obsługa klienta. Nie wiem czy w tej kwestii wychodzą umiejętności założycieli CD Projekt RED nabyte jeszcze w czasach gdy firma nie była „czerwona” i zajmowała się dystrybucją gier na terenie Polski, ale widać, że lekcja z zadowalania graczy została przez nich odrobiona nie raz.

 

 

Dlatego teraz to co inni zdobywają głośną marką, wielką kampanią promocyjną czy też planem na dodatki i season passy Dziki Gon dał radę osiągnąć świetnymi ocenami oraz podejściem do użytkowników. Ten sukces jest szalenie istotny nie dlatego, że „Polakom się udało” i pani premier wybrała się do studia zobaczyć jak właściwie powstają gry – sukces Wiedźmina 3 jest istotny bo udowadnia, że:

 

  • Gra bez komponentu multiplayer może się świetnie sprzedać.
  • Warto siedzieć nad wysokobudżetowym RPG-iem cztery lata i go dopracowywać.
  • Drobne DLC powinny być darmowe.
  • RPG pełny wyborów może mieć bardzo wyraźnego bohatera zamiast kukły tworzonej godzinami w edytorze postaci (tylko po to, żeby potem chodzić w hełmie).
  • Można wypuszczać wielkie gry bez zabezpieczeń DRM.
  • Nie trzeba się bać kultury swojego kraju i pokazywać jej światu tylko w indykach błyskawicznie lądujących na promocjach za 5 euro.
  • Gry na podstawie książek mogą przerastać gry na podstawie filmów.
  • Warto opóźniać premierę jeżeli ma to znacznie polepszyć stabilność kodu.
  • Robienie wielkich gier, w których można przeoczyć godziny zawartości się opłaca.

 

Nie zapominajmy jednak, że Wiedźmin 3udowodnił to wszystko dopiero teraz – gdy poznaliśmy jego wyniki finansowe, nie gdy świat obiegły mega pozytywne recenzje. I choć to przewrotne do dobrze wiedzieć, że da się wygrać jednocześnie na tylu polach.

 

Oby tylko inni wydawcy to zauważyli i zaczęli naciskać developerów na podkręcenie jakości gry, a nie tempa w jakim powstaje. Ach, marzenia.

 

0 osób dodało komentarz
2osoby uważają ten artykuł za ciekawy

0 Komentarzy

CascadCascad

Prawdziwy entuzjasta gier, który uwielbia z nich szydzić, żartować i nakręcać się na kolejne premiery. Piszę dla was newsy, raporty, recenzje… lubię oryginalne pomysły, dziwactwa i cały czas jestem na czasie. 

Napisz do autora

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]