Ponad 2 miliony sprzedanych egzemplarzy. To wynik handlowy wygenerowany przez grę Alien: Isolation. To całkiem dobry rezultat – choć raczej nie pozwoli na realizację kolejnych celów. Studio The Creative Assembly już teraz przewiduje, że projekt pokroju Alien: Isolation 2 nie zostanie zrealizowany. Oczywiście kluczowe decyzje podejmuje SEGA, ale najpewniej wydawca postawi na chłodną kalkulację.
Tworzenie gry wysokobudżetowej to w dzisiejszych czasach ciężki kawałek chleba. Developer prosi o wielkie pieniądze, a ostatecznie jego dzieło zbliża się do progu rentowności. To nie jest biznes – firma SEGA nie chce funkcjonować w taki sposób. W portfolio wydawcy znajdziemy marki, jakie potrafią wygenerować realny zysk – zauważa Tim Heaton w wywiadzie dla serwisu Games Industry. Tytuły w stylu Alien: Isolation nie potrafią rozbudzić większego zainteresowania. Horrory to gatunek problematyczny.
Warto zauważyć, że SEGA przewiduje mniejsze (o 22%) przychody w obecnym półroczu. Biznes związany z japońskimi automatami nie chce kwitnąć. Dodatkowo firma będzie musiała zwolnić ponad 200 osób.
Źródło: PSLS.net
3 Komentarze
Noo ludzie kurde ja mam zamiar tą gre platynić na ps by wyrazić szacunek do niej, i przechodze ją po raz enty i mi się nie nudzi liniowa fabuła, bo gra jest genialna fabuła mnie jak kwadrylogia filmów wciągnęła i nie mam zamieru spocząć na tej części, sega ogarnij dupe i rób nowego obcego masz licencje na wydawanie tego typu gier więc rób a nie zwalniaj ludzi
Co za syf. Właśnie jestem w trakcie drugiego przejscia tej genialnej gry. Mam nadzieję, że jednak sega pójdzie po rozum do głowy. Dwa miliony sztuk dobrze rokuje. Sequel mógłby poradzić sobie lepiej, w końcu szlaki już przetarte.
alien isolation 2 brzmi wypas bo w aliena bawiłem sie wspaniale chciałbym ujzec 2 odsłone tej gry pozdrawiam fanów bo napewno ta gra ma ich xD