Płatne mody miały pojawić się już w 1996 - razem z pierwszym Quake'iem

Cascad - 
0osób uważa ten artykuł za ciekawy
Płatne mody miały pojawić się już w 1996 - razem z pierwszym Quake'iem - gamedot.pl

Możliwe, że pomysł na wprowadzenie opłat za mody do gier wydaje wam się nowy, przede wszystkim dzięki Valve, które już zdążyło zrezygnować z tej opcji na Steam. Tak naprawdę jednak myślano o tym na długo przed powstaniem tej usługi, bo w 1995. A kto chciał płacić moderom za ich pracę? Nie kto inny jak współzałożyciel id Software John Romero. W ten sposób chciał pomóc osobom, które szykowały modyfikacje do Quake’a.

 

„Od zawsze byłem przekonany, że twórcom modów należy się zapłata za ich pracę.”

 

„Gdy robiliśmy Quake’a w 1995 roku mieliśmy pomysł na założenie firmy id Net. która zajęłaby się łączeniem graczy i twórców modów.”

 

Pomyślcie o tym co by się stało gdyby pomysł doszedł do skutku. Może dziś zamiast na Steamie kupowalibyśmy wszystko właśnie na id Necie? Albo Steam nigdy by nie powstał? Trudno wyobrazić sobie świat w takim stanie.

 

 

źródło: destructoid

0 osób dodało komentarz
0osób uważa ten artykuł za ciekawy

0 Komentarzy

CascadCascad

Prawdziwy entuzjasta gier, który uwielbia z nich szydzić, żartować i nakręcać się na kolejne premiery. Piszę dla was newsy, raporty, recenzje… lubię oryginalne pomysły, dziwactwa i cały czas jestem na czasie. 

Napisz do autora

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]