Poznańskie niezależne studio, MindsEater, pracuje nad grą Partyzanci: Podziemie 39-44, która będzie taktyczną grą turową, która umożliwi graczom przejęcie kontroli nad członkami polskiego ruchu oporu. Z ich pomocą wykonywać będziemy różne misje, oczywiście skierowane przeciwko siłom III Rzeszy.
Jak zapowiadają twórcy, gra ma na celu nie tylko zapewnić rozrywkę, ale także wiernie przedstawić losy okupowanej Polski i upamiętnić bohaterski opór polskiego podziemia.
Gracze będą mieli możliwość uczestniczenia zarówno w akcjach opartych na prawdziwych (często niestety tragicznych) wydarzeniach, jak i tych zaprojektowanych specjalnie na potrzeby gry. Nie wszystko będzie trzeba rozwiązywać w sposób siłowy – gra ma kłaść nacisk na element taktyczny i spryt, który umożliwi przejście pewnych etapów bez nawet jednego wystrzału.
Dodatkowo pod opiekę gracza zostanie oddane zarządzanie zespołem pomiędzy akcjami, co wiązać się będzie z dbaniem o skład i morale drużyny, dostępny ekwipunek, a także kontakt z innymi komórkami partyzanckimi.
Twórcy ze szczególną troską chcą potraktować realia okupowanej Warszawy, z uwzględnieniem broni, atmosfery, ubioru, architektury, języka i warstwy dźwiękowej.
Projekt uzyskał m.in. patronat Muzeum Armii Krajowej w Krakowie, co dobrze wróży przedstawianej w nim zawartości historycznej.
9 Komentarzy
To może wypowiem się w imieniu zespołu. Przede wszystkim dziękujemy za wszystkie komentarze, bo dzięki nim czujemy, że warto pracować nad tą grą. I to zarówno po pozytywnym odzewie, jak i negatywnym - wtedy tym bardziej chcemy udowodnić, że potrafimy zrobić dobrą grę :) Chcielibyśmy podkreślić, że screeny pokazują pewien etap prac, a nie finalny wygląd gry - do tego jeszcze dość daleko. Od strony wizualnej tak czy tak nie będziemy oczywiście mogli konkurować z produkcjami posiadającymi ogromny budżet. Szczególnie, że gra przeznaczona jest w dużej mierze na platformy mobilne. Grafika powinna jednak być na odpowiednim poziomie. Od strony przedstawianej w grze fabuły, zależy nam na tym, by pokazać wydarzenia w zgodzie z realiami historycznymi i nie planujemy niczego w tym zakresie upiększać - tak jak już wspomniano w newsie, scenariusz gry został pozytywnie zaopiniowany w środowisku historycznym. Trudno jednak zakładać, że wszystkie działania w trakcie wojny są jednoznaczne moralnie, nawet jeśli są realizowane w słusznym celu...
Pytanie czy zamierzają przedstawiać polskich żołnierzy podziemia tylko i wyłącznie jako krystalicznych bohaterów walczących z przeważającymi siłami wroga? Bo jeśli nie, to może wyjść ciekawa gra pod względem fabularnym.
Też się tego obawiam, ale wstrzymajmy się z tymi obawami do jakiegoś oficjalnego pokazu gry. :)
A ja mam do was pytanie czy was bóg nie opuścił? Widzieliście już oficjalną stronę projektu oraz "galerię?" >> http://partyzanci.com/galeria/ Tu nie o przedstawienie fabuły się rozchodzi ani czy kryształ nie kryształ... GNIOT!
RED, widziałem screeny z gry i wyglądają strasznie, ale - powtórzę - nie chcę niczego osądzać przed tym, jak twórcy pokażą coś naprawdę konkretnego.
Myślę że to nie są screeny z gry a jedynie przedstawienie stopnia zrekonstruowania budowli sprzed wojny-tak ja to rozumiem poprzez opis na facebooku.
Mi sam pomysł się bardzo podoba, a z oceną wykonania wolę się wstrzymać, bo z tego co widzę na ich FB to prace są jeszcze we wczesnej fazie...
Od razy przychodzi na myśl Uprising 44 jak na ich stronie są takiej nędznej jakości grafiki! W programie do projektowania mebli jestem w stanie więcej zrobić.
chyba ktoś upadł na głowę...