Jak powszechnie wiadomo Hideo Kojima, twórca serii Metal Gear, jest olbrzymim fanem kina i często się nim inspiruje w swych pozycjach. Podobnie jest z Metal Gear Solid V, w którym starano się zaimplementować filtr imitujący filmy z lat 80-tych. Przypominać miał on to co widać na ekranie wydanego w 2013 roku filmu Rush/Wyścig.
"RUSH" had very 70's texture & tone of film. In fact we studied 80's image & developed "80's filter" for MGSV as TPP is placed in 1984. CONT
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) luty 11, 2014
Łączy się to z akcją Phantom Pain, która dzieje się w 1984 roku. Efekt imitujący stary film musiał jednak zostać usunięty gdyż był zbyt „ciężki” i nie nadawał się na wielogodzinne posiedzenie (odbierał pewnie zbyt dużo uroku starannie przygotowanej oprawie graficznej).
Premiera Metal Gear Solid V: Ground Zeroes w marcu, będzie to prolog do Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, który jeszcze nie ma daty wydania.
1 Komentarz
Przede wszystkim baaardzo dobrze, że ktoś się kiedyś na Hideo nie poznał i nie przyjął go do szkoły filmowej, bo dzięki temu odrzuceniu i jego chęci udowodnienia jak bardzo się mylono mamy dziś najlepszą sagę w grach ever! :0 A samej opcji obrazu z lat '80 szkoda... Szkoda też, że nie da się tego zaimplementować jako filter na obraz... :( Co by nie było - i tak czekam na MGSV!!! :D