Kickstarter coraz mniej opłacalny - twórcy wolą Wczesny Dostęp

JohnSnake - 
0osób uważa ten artykuł za ciekawy
Kickstarter coraz mniej opłacalny - twórcy wolą Wczesny Dostęp - gamedot.pl

Dane zebrane przez firmę ICO Partners mówią same za siebie: w 2013 roku developerzy zarobili na Kickstarterze prawie 60 mln dolarów, natomiast zyski przewidywane na ten rok nie powinny przekroczyć połowy tej sumy. Ponadto, tylko 3 projekty przekroczyły sumę 500 tys. dolarów - jeszcze rok czy dwa lata temu był to żaden wyczyn, czego dowodem może być chociażby sukces gry Star Citizen.

 

Takim samym sukcesem nie mogą się pochwalić inne tytuły - ilość pozytywnie zakończonych kampanii crowdfundingowych (poświęconych grom oczywiście) spadła w tym roku do 350 produkcji (446 w 2013 roku).

 

Za wszystko odpowiedzialny jest wzrost popularności systemu Early Access - w przeciwieństwie do Kickstartera, nie ma on deadline'u, po którym gra przestaje być wspierana finansowo. Korzyści odnoszą także gracze - zamiast inwestować w wizję gry, wpłacają pieniądze i (na ogół) otrzymują niedokończony produkt. Sęk w tym, że dostęp do wersji pre-alpha jest już czymś namacalnym, pokazującym na jakim etapie dana gra się znajduje - a to zmienie bardzo wiele w jej odbiorze.

 

Early Access ma swoje plusy i minusy, ale nawet tak duże firmy jak Sony planują jego wprowadzenie, co tylko świadczy o tym, że ryzyko jest dużo mniejsze od potencjalnych korzyści.

 

A Wy co sądzicie o Wczesnym Dostępie? Piszcie w komentarzach.

 

 

Źródło: vg247.com

0 osób dodało komentarz
0osób uważa ten artykuł za ciekawy

0 Komentarzy

JohnSnakeJohnSnakePecetowiec wierny wujkowi Newellowi. Fan sieciówek, 'rogalików' i sandboxów. Serialowy maniak. Wieczny poszukiwacz dobrego kina science-fiction oraz fantasy. Oprócz tego lubi dobre żarcie i jeszcze lepsze piwo. Innymi słowy – typowy nerd.
Napisz do autora

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]