Horizon – RPG od kreatorów marki Killzone przypomina o sobie porcją ciekawych informacji. Wynika z nich, że produkcja Guerrilla Games zaoferuje nam swobodę przy kształtowaniu wielkiej przygody. Zaprojektowane środowisko jest rozległe i nie przecinają go ekrany ładowania danych. Możemy wspinać się na góry, przepływać przez rzeki czy ukrywać się w konarach drzew. Widzimy tu wiele dolin. Środowisko skrywa tajemnice. Wszystko wpasowuje się w realia post-postapokaliptyczne (tysiąc lat po upadku cywilizacji). Co jeszcze wiemy?
- Walka jest taktyczna. Opiera się na wykorzystaniu ekwipunku (wyrzutnia lin pozwala unieruchomić oponenta lub przygotować ciekawe pułapki), analizie specyfiki środowiska czy pułapkach. Pamiętajmy też o wymierzaniu ciosu w najsłabszy punkt rywala.
- Developer przygotowuje trzy style prowadzenia zabawy: stealth, korzystanie z maksymalnej siły bojowej oraz zachowanie wprawnego łowcy (pułapki itd.). Każdy odbiorca może kształtować swój styl...
- Walka opiera się na możliwościach łuku. Ludzie w Horizon nie są wielkimi konstruktorami. Ich wiedza jest ograniczona.
- Gracze będą skupiać się na rozwoju postaci – poszerzaniu jej potencjału bojowego. Widzimy tu system z perkami (szersze rozwijanie stylów bojowych w oparciu o wyspecjalizowane cechy; stealth kills; slow-motion itd.). Mówi się też o zbieractwie materiałów. Uczymy się odpowiedniego fachu, by tworzyć nowe bronie, pancerze czy nieznane wcześniej typy amunicji/strzał/pocisków.
- W kontekście robotów-dinozaurów nie myśli się tylko o polowaniu. Inne opcje zostaną przedstawione w późniejszym terminie.
- Horizon skupia się przede wszystkim na kampanii dla pojedynczego gracza – choć pojawią się mniejsze składniki sieciowe, społecznościowe.
Zastanawiacie się nad kwestiami fabularnymi? Cóż, tu niestety holenderski developer nabiera wody w usta. Wiadomo, że za scenariusz odpowiada główny writer dla Fallout: New Vegas. W Horizon poznamy owoc jego dwuletniej pracy.
Źródło: Gamesradar+
2 Komentarze
GG zatrudniło sporo osób z doświadczeniem zebranym przy grach RPG (są też twórcy Wiedźmina 3). Dialogi pisze ktoś od Shadow of Mordor. Powinno być ok. Weterani GG odpowiadają głównie za kwestie technologiczne.
Bardzo fajny design. Oby mechanika dorównala stylowi