• Strona główna
  • Newsy
  • Jak społeczność uratowała twórców kotor-a 2, pillars of eternity i wasteland 2

Jak społeczność uratowała twórców KOTOR-a 2, Pillars of Eternity i Wasteland 2

Cascad - 
0osób uważa ten artykuł za ciekawy
Jak społeczność uratowała twórców KOTOR-a 2, Pillars of Eternity i Wasteland 2 - gamedot.pl

Wydaje się, że twórcy takich gier jak Star Wars: Knights of the Old Republic II, Neverwinter Nights 2 czy Fallout: New Vegas powinni mieć bezpieczną pozycję w branży gier. Niestety fakty są inne i w 2012 roku Obsidian Entertainment stało na skraju bankructwa przez skasowanie ich dużego projektu robionego wraz z Microsoftem na Xboksa One.

 

Josh Sawyer, główny projektant New Vegas wyczuł, że warto byłoby spróbować z Kickstarterem, by zrobić grę jaką naprawdę chcą – klasycznego RPG-a fantasy z widokiem izometrycznym. Oczywiście bez ingerencji ze strony wydawców.

 

„Ta zmiana była dla nas trudna ponieważ firma była w naprawdę złym stanie. Dałem jednak wszystkim jasno do zrozumienia, że Kickstarter to jedyne co może nas uratować. Propozycje projektów jakie wtedy otrzymywaliśmy nas nie ruszały, nie bawiły i nie dawały żadnych pespektyw na rozwój studia."

 

 

Dokument towarzyszący powstawaniu PoE - pokazuje jak zła była sytuacja firmy w pewnym momencie

 

Dyskusje na temat tego czy Kickstarter będzie dobrym wyborem skończyły się w wiosną. Sukces zbiórki na Double Fine Adventure wprowadził crowdfunding w nową erę, udowadniając, że przygodówka point’n’click jest w stanie zebrać 3,3 miliona dolarów. Mając na swym pokładzie ludzi od Baldur’s Gate i Icewind Dale, oraz będąc chwilę po zwolnieniu 30 pracowników (przez skasowanie projektu szykowanego na start XOne) dla Obsidianu było jasne, że nadszedł czas na Kickstartera.

 

„Wiedzieliśmy, że trzeba działać szybko bo zaraz ktoś inny założy zbiórkę na izometrycznego RPG-a. Na rynku jest zbyt dużo byłych pracowników Black Isle i BioWare, by to się nie stało. Stracilibyśmy wielką szansę.”

 

I tak we wrześniu 2012 zobaczyliśmy początek zbiórki społecznościowej na duchowego spadkobiercę Baldur’s Gate. Udało się – Project Eternity zebrało 1,1 miliona dolarów w ciągu jednego dnia. Pod koniec akcji na koncie Obsidianu były już prawie cztery miliony dolarów. Dzięki swoim fanom twórcy zyskali wolność jakiej nigdy nie widzieli pracując u dużych wydawców.

 

Szczęśliwe zakończenie nadeszło prawie trzy lata po wiadomości jaka mogła zabić Obsidian, czyli skasowaniu Stormlands (tak miał nazywać się tytuł robiony dla Microsoftu). 26 marca 2015 Pillars of Eternity ukazało się odnosząc sukces finansowy i wśród graczy, a saytuacja w firmie jest stabilna i daje nadzieje na kolejne równie udane gry ich produkcji.

 

 

0 osób dodało komentarz
0osób uważa ten artykuł za ciekawy

0 Komentarzy

CascadCascad

Prawdziwy entuzjasta gier, który uwielbia z nich szydzić, żartować i nakręcać się na kolejne premiery. Piszę dla was newsy, raporty, recenzje… lubię oryginalne pomysły, dziwactwa i cały czas jestem na czasie. 

Napisz do autora

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]