W poprzedniej części poradnika zapoznaliście się z absolutnymi podstawami, zagraliście pewnie kilka gier w trybie single by zaznajomić się z kartami, ale przyszła pora na wyzwanie, czyli zmierzenie się z innymi w trybach casual i rankingowym. Tylko w trakcie pojedynków z innymi graczami, będziecie mogli wykonywać dzienne zadania, by zdobyć niezbędne do pozyskiwania nowych kart złoto i wykupowanie wstępu na arenę.
Gra na bazowych kartach.
Jeśli nie planujecie inwestować w grę, to start będzie wyjątkowo ciężki. Gracze, z którymi będziecie rywalizować w trybie rankingowym lub casual, mogą dysponować epickimi, czy nawet legendarnymi kartami, ale nie ma się co zniechęcać. Poniżej znajdziecie jedne z najbardziej popularnych decków, które są złożone z podstawowych kart i pozwalają wygrać nie jeden pojedynek.
Druid
Dobór kart:
2x Innervate
2x Claw
2x Mark of the Wild
2x Wild Growth
2x Swipe
2x Starfire
2x Ironbark Protector
1x Acidic Swamp Ooze
2x River Crocolisk
2x Shattered Sun Cleric
2x Chillwind Yeti
2x Gnomish Inventor
2s Sen’jin Shieldmasta
1x Darkscale Healer
2x Boulderfist Ogre
2x Stormwind Champion
Wskazówki: Powinniśmy dążyć do tego, by na starcie, na ręce mieć Innervate i/lub Wild Growth i wykorzystać je na początku gry, by szybciej uzyskać dostęp do mocniejszych minionów. W tym decku kluczowe jest rozsądne zarządzanie maną.
Mage
Dobór kart:
2x Frostbolt
2x Arcane Intellect
2x Fireball
2x Polymorph
2x Water Elemental
2x Flamestrike
2x Acidic Swamp ooze
2x Bloodfen Raptor
1x Kobold Geomancer
2x Razorfen Hunter
2x Shattered Sun Cleric
2x Chillwind Yeti
1x Gnomish Inventor
1x Sen’jin Shieldmasta
1x Gurubashi Berserker
1x Archimage
2x Boulderfist Ogre
1x Stormwind Champion
Wskazówki: Specjalna zdolność maga pozwala na łatwiejsze kontrolowanie stołu, czy doskonały sposób wzmacniania Gurubashi Berserkera. Warto rozważyć zaopatrzenie się w miniona „Grim Patron”, 3/3, który po otrzymaniu obrażeń i przeżyciu ich, przywołuje kolejnego Grim Patrona (karta pochodzi z pierwszego segmentu Blackrock Mountain. Gra magiem powinna skupiać się na kontrolowaniu i dominacji na stole, dostajemy do tego świetne narzędzia w postaci spelli.
Priest
Dobór kart:
2x Holy Smite
2x Power Word: Shield
2x Northshire Cleric
1x Divine Spirit
2x Shadow Word: Pain
1x Shadow Word: Death
2x Holy Nova
1x Mind Control
1x Voodoo Doctor
1x Acidic Swamp Ooze
2x River Crocolisk
2x Ironfur Grizzly
2x Shattered Sun Cleric
2x Chillwind Yeti
1x Gnomish Inventor
2x Darkscale Healer
1x Gurubashi Berserker
2x Boulderfist Ogre
1x Stormwind Champion
Wskazówki: Gra Priestem bazuje na kilku mocniejszych minionach, z naciskiem na ich hp (ze względu na możliwość ich podleczenia). Ponadto Northshire Cleric pozwala nam dobrać dodatkową kartę za każdym razem kiedy leczymy miniona.
Hunter
Dobór kart:
2x Hunter’s Mark
2x Arcane Shot
1x Tracking
2x Animal Companion
2x Kill Command
2x Multi-Shot
2x Houndmaster
1x Stonetusk Boar
1x Acidic Swamp Ooze
2x Bloodfen Raptor
2x River Crocolisk
2x Ironfur Grizzly
1x Razorfen Hunter
1x Shattered Sun Cleric
1x Chillwind Yeti
1x Oasis Snapjaw
2x Frostwolf Warlord
2x Boulderfist Ogre
1x Stormwind Champion
Wskazówki: Zdolność specjalna Huntera nie jest tak dobra, jak pozostałych klas, ze względu na możliwość zaatakowania nią jedynie wrogiego bohatera. Kompensuje to kilka tanich i dość mocnych kart jak Hunter’s Mark i Arcane Shot. Ponadto warto pamiętać o synergii kart Bestii w talii, w oparciu o którą można modyfikować nasz deck w przyszłości.
Paladin
Dobór kart:
2x Truesilver Champion
2x Blessing of Kings
2x Consacration
2x Hammer of Wrath
2x Guardian of Kings
2x Acidic Swamp Ooze
2x Bloodfen Raptor
2x Murloc Tidehunter
2x River Crocolisk
2x Razorfen Hunter
2x Shattered Sun Cleric
2x Chillwind Yeti
2x Frostwolf Warlord
2x Boulderfist Ogre
2x Stormwind Champion
Wskazówki: Siła Paladyna tkwi w jego zdolności specjalnej, pozwalającej na przywołanie miniona 1/1. Często warto jest uwzględnić zagranie tańszego miniona + zdolności bohatera, zamiast jednego, droższego miniona, dzięki czemu zyskamy liczebną przewagę na stole.
Rogue
Dobór kart:
2x Backstab
2x Deadly Poison
1x Sap
2x Shiv
2x Fan of Knives
2x Assassin’s Blade
2x Assassinate
1x Sprint
2x Acidic Swamp Ooze
2x Bloodfen Raptor
1x Kobold Geomancer
1x Razorfen Hunter
2x Shattered Sun Cleric
2x Chillwind Yeti
2x Gnomish Inventor
2x Sen’jin Shieldmasta
2x Boulderfist Ogre
Wskazówki: Mocną stroną Rogue jest jego Hero Power. Pozwala na uzyskanie dla bohatera broni 1 ataku/2 użycia, co pozwala na zadanie większej ilości obrażeń po niższym koszcie niż ze zdolności Maga, czy Druida. Na początkowym gry bardzo ułatwia to kontrolę stołu i usuwanie minionów przeciwnika, które powinny być naszym priorytetem, bowiem nie warto marnować broni na wrogiego bohatera.
Shaman
Dobór kart:
2x Rockbiter Weapon
2x Flametongue Totem
2x Hex
1x Bloodlust
2x Fire Elemental
2x Acidic Swamp Ooze
2x Bloodfen Raptor
1x Murloc Tidehunter
2x Razorfen Hunter
2x Shattered Sun Cleric
2x Chillwind Yeti
2x Gnomish Inventor
2x Sen’jin Shieldmasta
2x Frostwolf Warlord
2x Boulderfist Ogre
2x Stormwind Champion
Wskazówki: Gra Shamanem tym deckiem bazuje na wrzuceniu kilki słabszych minionów i ich chwilowym wzmocnieniu do ściągania mocniejszych stworów przeciwnika, tak by uzyskać przewagę na stole.
Warlock
Dobór kart:
2x Mortal Coil
2x Soulfire
2x Shadow Bolt
2x Hellfire
2x Dread Infernal
2x Acidic Swamp Ooze
2x Murloc Tidehunter
2x River Crocolisk
2x Razorfen Hunter
2x Shattered Sun Cleric
2x Chillwind Yeti
2x Gnomish Inventor
2x Sen’jin Shieldmasta
1x Frostwolf Warlord
2x Boulderfist Ogre
1x Stormwind Champion
Wskazówki: Warlock nie może narzekać na brak kart na ręce, ze względu na swoją zdolność specjalną, pozwalającą mu na wymianę punktów życia, za dobranie dodatkowej karty. Celem tej talii jest zagrywanie dogodnych minionów, dobieranych w razie potrzeby z Hero Power, tak aby wywalczyć dominację na stole.
Warrior
Dobór kart:
2x Execute
2x Fiery War Axe
1x Cleave
1x Shield Block
2x Kor’kron Elite
2x Arcanite Reaper
1x Elven Archer
2x Acidic Swamp Ooze
2x Bloodfen Raptor
1x Riverhide Crocolisk
2x Razorfen Hunter
2x Shattered Sun Cleric
2x Chillwind Yeti
2x Gnomish Inventor
2x Sen’jin Shieldmasta
1x Stormpike Commando
2x Boulderfist Ogre
1x Stormwind Champion
Wskazówki: Największą siłą Warriora to zestaw broni, w jakie może się wyposażyć. Nie wykorzystujcie ich jednak do atakowania wrogiego bohatera, chyba, że jesteście bliscy zabicia go. Broń najlepiej sprawdza się do niszczenia minionów na stole, łatwo pozwalając na dominację. Na starcie warto losować karty by uzyskać Fiery War Axe. Niestety, piętą tej talii jest brak kart wykorzystujących Hero Power Warriora.
Co z areną i nowymi kartami?
Dzięki powyższym taliom uda się Wam wykonać dzienne questy, odłożyć trochę złota na wejściówki na arenę i poznać różne sposoby na osiągnięcie zwycięstwa. Bardzo ważne jest, abyście zapoznali się z każdym dostępnym w grze bohaterem, jakie ma zdolności, na czym bazuje, jakie ma sekrety. Im więcej trenujecie, tym większa szansa na Wasze zwycięstwo w grze na arenie, którą postaram się Wam opisać w następnej części poradnika. Powodzenia!
1 Komentarz
Na pewno stworzę talię z podanych kart jak są podane po angielsku. Mamy dostępną polską wersję językową gry, więc szukam innego lepszego poradnika. :)