Sprzedawanie gier i dodatków bez pudełka jest coraz bardziej opłacalnym biznesem. W samym listopadzie zyski ze sprzedaży DLC wzrosły do 41%.
Grupa SuperData odpowiedzialna za badanie rynku amerykańskiego pod kątem dystrybucji cyfrowej szacuje wartość tego segmentu na miliard dolarów (przy 25% wzroście z roku na rok). Kolejnym wyraźnym krokiem do upowszechnienia cyfrowej zawartości jest pojawienie się nowych konsol – PS4 i XOne.
Gry takie jak Call of Duty: Ghosts, Need for Speed Rivals, Assassin's Creed: Black Flag czy Battlefield 4 dostępne od samej premiery „bez pudełka” zaliczyły wyraźny skok sprzedaży. W listopadzie zyski z wersji cyfrowych stanowią już 41% sprzedaży gier na PC i konsolach, dobijając do wartości 325 milionów dolarów.
Inne, podobne segmenty rynku takie jak gry mobilne wzrosły tylko „o kilka procent” podczas gdy zyski z darmowych MMO spadły o 17%. Ciekawe czy pudełka się obronią... miejmy nadzieję, że tak.
źródło:gameindustry
0 Komentarzy