Oculus Rift, gogle wirtualnej rzeczywistości są już „gotowym” wynalazkiem – brakuje im jednak wiele do trafienia na półki sklepowe. Zebranie 75 milionów dolarów powinno zabezpieczyć produkcję modelu komercyjnego.
Inwestorzy po zebraniu tej sumy są już praktycznie spokojni o to, że produkt pojawi się w wersji dostępnej dla wszystkich konsumentów. Oculus Rift będzie współpracować z Androidem, iOS, PC i Maciem. Szef przedsięwzięcia Brendan Iribe liczy na masowy sukces Oculusa:
"Nasz kapitał oraz prowadzenie projektu przez Marca Andreessena pomogą nam w wykonaniu ostatnich kroków do głównego celu, czyli sprawienia, że wirtualna rzeczywistość stanie się czymś czego będzie można powszechnie doświadczyć."
Powstanie Oculus Rift było możliwe dzięki pieniądzom zebranym na Kickstarterze – przeznaczone zostały one na pierwsze prototypy i narzędzia developerskie. Urządzenie robi jednak wielkie wrażenie praktycznie na każdym kto miał okazję mieć z nim styczność, dosłownie na każdym:
Komercyjna premiera powinna odbić się szerokim echem na całym świecie, być może nawet niebawem zmieni nasz styl grania.
źrodło: eurogamer.net
0 Komentarzy