Wywiad z twórcą mapy do Counter Strike: Global Offensive - De_Pripyat

Bartosz "Królik" Królikowski - 
1osoba uważa ten artykuł za ciekawy
Wywiad z twórcą mapy do Counter Strike: Global Offensive - De_Pripyat - gamedot.pl

Zadaliśmy kilka pytań Panu Zwieraczowi - twórcy mapy De_Pripyat, która jest obecnie najczęściej subskrybowaną areną do Counter Strike: Global Offensive na Steam Workshop. Czy już niebawem ujrzymy "polską" mapę na największych imprezach e-sportowych na świecie?



Chociaż twoje dzieło zdobywa ostatnio dużą rzeszę fanów to mało ludzi naprawdę zna ciebie jako jego twórcę. Oczywiście mówię o odbiorcach internetowych. Mógłbyś opowiedzieć kilka słów o sobie? Kim jesteś, co robisz, dlaczego akurat CS:GO?

Hmm. Co tu można o mnie powiedzieć? Leń, introwertyk, nie lubi poniedziałków ;) Jestem fanem gier Valve od kiedy tylko zagrałem w pierwszego HL’a. Od kilku lat prowadzę na ich temat bloga. Uwielbiam też tworzyć wirtualne światy. Pamiętam, że zawsze coś tam dłubałem w grach. Mapy do UT99, Cywilizacji 2, Age of Empires 2. Potem nastał czas silnika Source (mapy do HL2 i Epizodów). No i tak siedzę w nim do dziś. Dlatego wybór CS:GO był dla mnie dosyć naturalny, dobrze znam silnik, a nowa odsłona CS’a oferuje najwięcej bajerów graficznych wśród wszystkich gier Valve. Można się wykazać, no i jest szansa na rozgłos.

 

Jest jakiś powód dla którego akurat Czernobyl i Prypeć stały się dla ciebie dobrym miejscem do rozgrywek Counter Strike?

Zawsze fascynował mnie Czarnobyl (katastrofa, Zona, itp.), a Stalker to jedna z moich ulubionych serii gier. Długo myślałem nad tym gdzie by można było usytuować nową mapę do CS:GO, tak żeby się czymś wyróżniała. Najpierw myślałem nad remakiem czegoś ze starych CS’ów, ale wszystkie najpopularniejsze mapy już zostały przez kogoś „zaklepane”. Nie chciałem robić kolejnego de_dusta na Bliskim Wschodzie, czy następnej śródziemnomorskiej wioski w stylu Italy albo Inferno. No a potem po raz kolejny odpaliłem sobie pierwszego Stalkera i przyszło olśnienie :)

 

 

Twoja mapa jest obecnie najczęściej subskrybowaną areną do CS:GO na Steam Workshop. Spodziewałeś się takiego sukcesu?

Nie aż takiego. Spodziewałem się góra kilkunastu komentarzy, a tymczasem w ciągu 4 dni napisano ich prawie 2 tysiące. Dostałem też mnóstwo przydatnych opinii, czy mapa się sprawdzi w praktyce, które miejsca zaburzają balans gry, co można zmienić, itd. Ludzie zapraszali mnie na swoje serwery, aby mi pokazać, że znaleźli jakiś exploit albo krzywo nałożoną tekturę. Muszę przyznać, że byłem w lekkim szoku.

Wydaje mi się, że właśnie wybór lokacji przyczynił się do takiej popularności. Wśród graczy CS’a jest wielu fanów Stalkera (głównie gracze z Rosji) oraz serii Call of Duty. Wiele osób myśli, że zrobiłem kopię mapy z pierwszego Modern Warfare, bo przecież tam też był Czarnobyl ;)

 

Czy Valve kontaktowało się już z tobą w sprawie mapy de_pripyat? Jest szansa by twoje dzieło zagościło oficjalnie na przykład w następnej operacji?

Nie dostałem od nich jeszcze żadnej wiadomości, ale mapa wisi w Warsztacie dopiero kilka dni. Poza tym Valve znane jest z tego, że się nie spieszą. Niektóre mapy, które prezentują naprawdę wysoki poziom, czekają na swoją kolej już od wielu miesięcy. Wydaje mi się, że szansa jest, ale najpierw muszę poprawić jeszcze sporo błędów, które odkryłem dzięki odzewowi graczy.

 

 

Masz gdzieś z tyłu głowy myśli, że być może w przyszłości na twojej mapie będą rozgrywać się takie turnieje jak Dreamhack albo EMS One? Mapie Cache oraz Cobblestone się udało, więc może teraz pora na Prypeć

Nigdy nie wiadomo. Moja mapa jest chyba jednak zbyt skomplikowana do rozgrywek turniejowych. Tamte mapy wymagają idealnego balansu i prostoty. Muszą być czytelne. Ja postawiłem raczej na wygląd i odwzorowanie konkretnej lokacji.

 

Pograłem trochę na De_Pripyat i zauważyłem, że znajduje się tam mnóstwo przejść i korytarzy. Jest to według ciebie jej wada czy zaleta?

Dla mnie to zaleta, bo nie lubię map typu Dust2, gdzie gracze mają do wyboru po 3 proste korytarze i wygrywa ten kto lepiej obsługuje AWP ;) Ale sęk w tym, że takie mapy najlepiej sprawdzają się w CS’ach. Dla większości graczy będzie to pewnie wada. Z resztą to jedna z najczęściej padających uwag: „Za dużo zakamarków, muszę mieć oczy dookoła głowy!”.

 

 

Myślisz, że bardziej skomplikowana mapa jak twoja spodoba się graczom przyzwyczajonym do prostoty Dust2 albo Nuke?

Może być popularna w trybie Deathmatch i Arms Race dla większej liczby graczy. Poza tym nie mam pojęcia. Może mnie pozytywnie zaskoczy.

 

Czy jako twórca znasz wszystkie sekrety tej areny? Miejsca do podsadzeń, skanowania, ukrycia się?

Prawdę mówiąc to nie. Jestem słabym, niedzielnym graczem i w ogóle niewiele wiem o taktykach. Ostatni CS, którego ostro piłowałem to był CS 1.6. Potem było długo nic, a teraz w nowych realiach więcej siedzę w SDK (narzędzia do robienia map, skórek, itd.) niż w samej grze. To na pewno nie jest najszczęśliwsze rozwiązanie, gdy twórca mapy, nie zna dobrze gry, dla której ją robi, ale od czego jest społeczność? Raz po raz łapałem się za głowę, gdy ktoś mi pokazywał jakiś op spot, który zaburza balans gry.

 

Gdy tworzyłeś swoje dzieło to chciałeś wyrównać szansę obu stron, czy jednak ułatwić rozgrywkę TT lub CT?

Starałem się, żeby to Terro mieli łatwiej, ale z tego, co do tej pory usłyszałem wynika, że wyszło mi zupełnie odwrotnie :)

 

Dziękuję za przybliżenie nam trochę siebie oraz swojego dzieła. W imieniu swoim jak i całej redakcji Gamedot.pl życzę ci powodzenia i do zobaczenia na De_Pripyat już w meczach rankingowych.

Dzięki.

 

 

Więcej szczegłów na temat mapy De_Pripyat możecie poznać na stronie projektu Steam Workshop. Zachęcamy także do odwiedziń Twittera oraz bloga  twórcy mapy.

 

0 osób dodało komentarz
1osoba uważa ten artykuł za ciekawy

0 Komentarzy

Bartosz "Królik" KrólikowskiBartosz "Królik" KrólikowskiGracz od dziecka. Gra na wszystkim o ile to nie Xbox. Traci pół życia na granie, a drugie pół na pokazywanie gier innym. Wydaje całe swoje pieniądze na pierdoły, a PS4 jest jego pierwszą samodzielnie zakupioną konsolą. Największa gwiazda w zespole.
Napisz do autora

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]