Wiedźmin 3: Dziki Gon – nowe informacje!

Regis - 
0osób uważa ten artykuł za ciekawy
Wiedźmin 3: Dziki Gon – nowe informacje! - gamedot.pl

Na oficjalnej stronie Wiedźmina 3 twórcy gry, studio CD Projekt RED, udzielili odpowiedzi na 10 pytań dotyczących swojego nadchodzącego mega hitu znad Wisły. Dowiadujemy się z nich m.in.: jak będzie wyglądało polowanie na potwory pod wodą, czy w grze pojawią się płaszcze oraz, że w „trójce” zabraknie znanego i lubianego kościanego pokera! Wszystkie pytania i odpowiedzi na nie znajdziecie poniżej:

 

 1. W jaki sposób działać będzie system parowania i kontrowania? Czy podobnie jak w Wiedźminie 2 opiera się na odpowiednim wyczuciu chwili na wykonanie kontry?

System walki opiera się na wyczuciu czasu, szybkim refleksie i wiedzy kiedy uderzać, a kiedy przejść do defensywy. Gracz ma wiele opcji do wyboru. Uniki nie są już ograniczone tylko do przetoczenia się po ziemi, można nie tylko kontrować i blokować, ale także odbijać nadlatujące pociski. Chcieliśmy ulepszyć każdy aspekt walki, tak aby stała się bardziej responsywna i dopracowana.

2. Jak rozbudowany jest system walki na pięści? Czy można w ten sposób walczyć ze strażnikami i potworami? Czy można go łączyć z walką mieczem?

Walki na pięści nie można łączyć z walką mieczem, ale można próbować używać gołych rąk w starciach ze strażnikami i potworami. W tym drugim przypadku wygrana jest możliwa, ale oczekuj krwi, potu i łez (zwłaszcza krwi), jeśli spróbujesz w ten sposób zmierzyć się z Gryfem czy Biesem.

3. Chciałbym wiedzieć, czy Geralt ma jakieś specjalne ataki gdy walczy mieczem i magią?

Geralt może używać specjalnych ataków zarówno w trakcie walki mieczem, jak i w trakcie używania Znaków. Każdy Znak ma teraz dwa różne sposoby użycia. Aard (pchnięcie telekinetyczne) może być rzucony w określonym kierunku, albo bezpośrednio pod nogi Geralta, tak aby potężną falą energii odepchnąć otaczających go przeciwników. W trakcie walki mieczem uderzenia specjalne można wykonywać tak przy użyciu lekkiego jak i ciężkiego stylu. Jeden z takich ataków możecie zauważyć w naszym filmie w którym wiedźmin śledzi i zabija Gryfa - to potężny cios znad głowy.

4. Czy w grze są specjalne ciosy i egzekucje przeznaczone tylko dla przeciwników znajdujących się na ziemi?

Tak, jeśli uda się powalić przeciwnika na ziemię, można go dobić wykonując specjalną egzekucję.

5. Płaszcze - są czy nie ma?

To zależy od tego o kim rozmawiamy. :-) Niektórzy NPC będą nosić płaszcze, ale nie Geralt. Dlaczego? Bo to by średnio się sprawdzało zważywszy, że na plecach nosi dwa pokaźnych rozmiarów miecze.

6. Czy możecie bardziej szczegółowo wytłumaczyć jak będą działać sekwencje podwodne? Czy Geralt, na przykład, może polować na podwodne stworzenia? Czy może nurkowanie ograniczać się będzie do poszukiwania skarbów/przemieszczenia się pomiędzy lokacjami? Czy pod wodą można korzystać ze znaków i umiejętności?

Krótka odpowiedź brzmi: będzie mnóstwo okazji do tego żeby pływać i nurkować. Czasem zmusi Was do tego jakiś quest, innym razem rzucicie się w odmęty z własnej nieprzymuszonej woli, powodowani chęcią odkrywania nieznanego. Woda (i to co znajduje się pod powierzchnią) to ważny element naszego ekosystemu i chcemy abyście mogli bez skrępowania się w nim zanurzyć (dosłownie i w przenośni). W trakcie nurkowania Geralt może korzystać z kuszy, ale nie może używać znaków i walczyć mieczem.

7. Czy w grze są zagadki, puzzle czy pułapki, podobne do tych z Tajemnic Loc Muinne z Wiedźmina 2?

Tak, oczywiście. Być może nie będziecie trafiać na nie na każdym kroku, ale traficie na nich przy wielu okazjach, tak w trakcie wykonywania zadań, jak i w czasie eksploracji świata.

8. Czy możemy przyzywać konia w dowolne miejsce? Co stanie się, jeśli będziemy stali na szczycie góry, albo na wyspie, czy jakimś innym trudno dostępnym miejscu? Czy koń pojawi się na mapie, czy po prostu będzie czekać w pobliżu?

Z oczywistych powodów koń nie będzie pojawiać się wszędzie - nie wezwiemy go do budynku, czy na szczyt góry. Generalnie koń będzie pojawiać się w pobliżu gracza, w ogólnodostępnym miejscu.

9. Czy Kościany Poker zniknął z gry, a jeśli tak to czemu?

Tak, Pokera już nie ma, a “przyczyną” jest Gwint - nasza nowa gra karciana, niezwykle popularna w Królestwach Północy. To szybka gra jeden na jednego, w której ścierają się dwie potężne armie. Mecze trwają około 5 do 10 minut i dają masę zabawy.

10. Jak działają wiedźmińskie zmysły?

Wiedźmińskie zmysły są przydatne w bardzo wielu sytuacjach, przede wszystkim w trakcie polowania na potwory. Przy ich pomocy Geralt będzie mógł śledzić pozostawione przez potwora tropy, by odkryć jego leże. W trakcie samych walk, zmysły wskażą wrażliwe punkty na ciele przeciwnika. Weźmiecie także udział w questach, w trakcie których zmysły pomogą w rozwiązaniu zagadki - na przykład wskażą ślady zapachowe, które doprowadzą Was do sprawcy, czy poszukiwanego przedmiotu.

 

Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie miał premierę 24 lutego 2015 roku na PC, PlayStation 4 i Xbox One. Grę można zamówić u nas w sklepie.

 

 

Źródło: thewitcher.com

0 osób dodało komentarz
0osób uważa ten artykuł za ciekawy

0 Komentarzy

RegisRegisRedaktor naczelny portalu Warownia Starego Morza, ogromny pasjonata Wiedźmina. Marzyciel, który uwielbia góry, wspinanie, bieganie, dobre książki, gry i filmy. W wolnych chwilach prowadzę bloga motywacyjnego o życiu - Projekt Carpe Diem
Napisz do autora

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]