• Strona główna
  • Newsy
  • Więcej mocy dla developera przy ps4 – czyli (ponoć) odblokowany 7 rdzeń cpu

Więcej mocy dla developera przy PS4 – czyli (ponoć) odblokowany 7 rdzeń CPU

hraboll - 
0osób uważa ten artykuł za ciekawy
Więcej mocy dla developera przy PS4 – czyli (ponoć) odblokowany 7 rdzeń CPU - gamedot.pl

Wydaje się, że developerzy już mogą obsługiwać 7 rdzeń przy procesorze konsoli PS4. Zdradza to lista zmian wprowadzanych do FMOD – znaczy dźwiękowego API. Nie bazujemy jednak na oficjalnym komunikacie od Sony. Informacje zostały przedstawione przez użytkownika forum NeoGAF.

 

17/11/15 1.07.03 – Studio API patch release (build 69975)

 

Features:

 

LowLevel API – When using System::recordStart the provided FMOD::Sound can now be any channel count, up/down mixing will be performed as necessary.
LowLevel API – Improved performance of convolution reverb effect when wet is 0 or input goes idle.
LowLevel API – PS4 – Added FMOD_THREAD_CORE6 to allow access to the newly unlocked 7th core.

 

Dla porównania changelog (a właściwie jego fragment) styczniowej aktualizacji przy XOne:

 

22/01/15 1.05.11 – Studio API patch release

 

Features:

 

Lowlevel API – Xbox One – Added access to 7th CPU core.

 

Pierwotnie dwa rdzenie na procesorze zostały zarezerwowane dla oprogramowania systemowego. Najwidoczniej inżynierowie Sony zadbali o lepszą optymalizację i aktualnie OS zgłasza zapotrzebowanie na mniejszą ilość mocy obliczeniowej.

 

Ciekawie czy w pamięci RAM także zaktualizowano podział – wcześniej samo Naughty Dog miało przyznać, że programiści korzystają z 5GB pamięci (GDDR5). Całą resztę z 8GB zabierało oprogramowanie systemowe.

 

Wracając do 7 rdzenia – gdy MS odblokowało go w procesorze konsoli XOne, wtedy pisano/mówiono o nowych możliwościach. Dodatkowa moc mogła zostać przekazana choćby na ustabilizowanie framerate'u. Jak będzie przy PS4? Cóż, zdolny developer na pewno wymyśli coś dobrego...

 

Źródło: Dualchockers

0 osób dodało komentarz
0osób uważa ten artykuł za ciekawy

0 Komentarzy

hrabollhrabollFan gier przygodowych, choć nie boi się próbować rzeczy nowych i nieznanych. Magia pierwszego Turoka sprawiła, że pokochał interaktywną rozrywkę. Graficzne piękno nie jest najważniejsze – nawet największa potwora może wpasować się w gusta hrabolla ;)
Napisz do autora

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]