Wydaje się, że developerzy już mogą obsługiwać 7 rdzeń przy procesorze konsoli PS4. Zdradza to lista zmian wprowadzanych do FMOD – znaczy dźwiękowego API. Nie bazujemy jednak na oficjalnym komunikacie od Sony. Informacje zostały przedstawione przez użytkownika forum NeoGAF.
17/11/15 1.07.03 – Studio API patch release (build 69975)
Features:
LowLevel API – When using System::recordStart the provided FMOD::Sound can now be any channel count, up/down mixing will be performed as necessary.
LowLevel API – Improved performance of convolution reverb effect when wet is 0 or input goes idle.
LowLevel API – PS4 – Added FMOD_THREAD_CORE6 to allow access to the newly unlocked 7th core.
Dla porównania changelog (a właściwie jego fragment) styczniowej aktualizacji przy XOne:
22/01/15 1.05.11 – Studio API patch release
Features:
Lowlevel API – Xbox One – Added access to 7th CPU core.
Pierwotnie dwa rdzenie na procesorze zostały zarezerwowane dla oprogramowania systemowego. Najwidoczniej inżynierowie Sony zadbali o lepszą optymalizację i aktualnie OS zgłasza zapotrzebowanie na mniejszą ilość mocy obliczeniowej.
Ciekawie czy w pamięci RAM także zaktualizowano podział – wcześniej samo Naughty Dog miało przyznać, że programiści korzystają z 5GB pamięci (GDDR5). Całą resztę z 8GB zabierało oprogramowanie systemowe.
Wracając do 7 rdzenia – gdy MS odblokowało go w procesorze konsoli XOne, wtedy pisano/mówiono o nowych możliwościach. Dodatkowa moc mogła zostać przekazana choćby na ustabilizowanie framerate'u. Jak będzie przy PS4? Cóż, zdolny developer na pewno wymyśli coś dobrego...
Źródło: Dualchockers
0 Komentarzy