World Cyber Games 2013 zakończone. Spodziewać się można wiele, ale jak wyglądają oczekiwanie względem rzeczywistości sami dobrze wiemy. Sam harmonogram pozostawiał wiele do życzenia, ale czego oczekiwać od innej strefy czasowej, planowane godziny rozpoczęcia były dosyć ciężkie - mimo to - podjąłem się próby obejrzenia kilku spotkań. Pierwszy dzień opiewał w niespodzianki, zaczynając od opóźnionych spotkań, kończąc na niedosycie - jeśli chodzi o formę naszych krajan a dokładniej MYM.
Problemy z klientem turniejowym w League of Legends to nie nowość, gdyby nie fakt, że w casterce siedział Montecristo - czas uważałbym za stracony, ale ten człowiek potrafi stworzyć coś z niczego, więc dla ludzi którzy jednak czekali na pierwsze spotkanie było coś co mogło choć na chwile uspokoić widzów - okrzyknięte przez community - najlepsze castowanie "niczego" i to określenie nie zawiera w sobie ani trochę sarkazmu.
WCG zostało wypchnięte na dalszy plan przez IEM, Dreamhack i inne tego typu imprezy e-sportowe, które opiewają w dużo większe nagrody - a wiadomo, gdzie więcej pieniędzy, to więcej zabawy. Nie było jej tyle, ile można było się spodziewać, ale postawić stwierdzenie, że turniej był nudny byłoby błędnym, ze względuna to, że mogliśmy oglądać zwycięzskie CJ Entus Blaze, które pokonało w finale pokonało OMG,a trzecie miejsce zajęło WorldElite - czyli...znów Azja, niemniej jednak, z powodów które wymieniłem wcześniej wolałem w tym czasie oglądać inne turnieje, które odbywały się w tym samym czasie.
Tak czy owak WCG 2013 już za nami, nagrody przydzielone, konfetti rozsypane. Czas na małe podsumowanie zwycięzców.
Zobaczmy jak wyglądały miejsca na podium:
- Cross Fire
Złoto - QCES.QQVIP (Chiny)
Srebro - MSI EVOLUTION GAMING (Filipiny)
Brąz - HG.QQVIP (Chiny)
- FIFA 14
Złoto - FG|TNII (Indie)
Srebro - Schiewe (Niemcy)
Brąz - PATAN (Argentyna)
- League of Legends
Złoto - CJ Entus Blaze (Korea)
Srebro - OMG (Chiny)
Brąz - Team WE (Chiny)
- StarCraft II: Heart of the Swarm
Złoto - Soulkey (Korea)
Srebro - Sora (Korea)
Brąz - PartinG (Korea)
- Super Street Fighter IV Arcade Edition
Złoto - Fuudo (Japonia)
Srebro - EMP Dieminion (USA)
Brąz - Humanbomb (Hong Kong)
- Warcraft III: The Frozen Throne
Złoto - TH000 (Chiny)
Srebro - Moon (Korea)
Brąz - FoCuS (Korea)
- World of Tanks, która została ustanowiona oficjalną dyscypliną WCG 2013
Złoto - Team Dignitas (Ukraina)
Srebro - Team WUSA (Niemcy)
Brąz - Fulcrum Gaming (US)
Jak widać, 15 z 21 miejsc na podium zajęła Azja, która po raz kolejny dowodzi wyższość w e-sporcie. W tym momencie, sceną na której Europa dominuje, albo może na równi rywalizować z większością Azjatyckich graczy to WoT i Fifa 14. Czy tylko ja domagam się detronizacji niektórych zawodników?
0 Komentarzy