Studio Piranha Bytes przedstawia swoje nowe dzieło. RPG Elex wzoruje się na markach Gothic, Risen, a jednocześnie otwiera się na nowe rzeczy, koncepcje. Obecny build został wykreowany na przestrzeni 18 miesięcy. Premiera ostatecznej wersji została zaplanowana na czwarty kwartał przyszłego roku.
Inne informacje:
- Kamera przedstawia trzecioosobowe ujęcie.
- Realia post-apokaliptyczne. Nie wszyscy ludzie mają dostęp do najlepszej technologii (przypomina to wątek z Horizon).
- Wrogowie nie zdobywają doświadczenia – nie wbijają na kolejne levele.
- Środowisko gry to jeden wielki kontynent. Jest on podzielony na zróżnicowane regiony (lasy, pustynie, bagna, mroźne tereny).
- Plecak odrzutowy zostanie wykorzystany przez gracza.
- Przygoda zawsze rozpoczyna się w tym samym miejscu.
- Elex to substancja pochodząca z przestrzeni kosmicznej.
- Elex zostanie „dostarczone” do świata gry przez meteoryt.
- Kampania rozpoczyna się setki lat po wydarzeniu związanym z meteorytem.
- Tajemnicza substancja zmienia faunę i florę.
- Spożywanie Elex daje nam magiczne moce i zwiększa naszą siłę.
- Elex jest też skojarzone ze skutkami ubocznymi. Nasza postać wyzbywa się emocji – tego co naprawdę ludzkie. Nasze działania zaczną bazować na logice – zachowujemy się jak maszyna/robot.
- Osoba spożywająca Elex zostanie rozpoznana po kolorze skóry (biały/szary). Warto pamiętać, że niewłaściwe wykorzystanie substancji wygeneruje pewne mutacje.
- Pojawia się system moralny, w którym unika się oczywistego podziału. Przyswajanie cech maszyny nie musi być czymś złym; normalny człowiek nie jest automatycznie łączony z lepszym wizerunkiem.
- Elex jest postrzegane jako źródło mocy. Substancja może zostać wykorzystana jako paliwo do plecaka odrzutowego. Niektóre gildie potrafią zneutralizować skutki uboczne.
- Uniwersum Star Wars to naturalne źródło inspiracji.
- Nasza postać jest byłym dowódcą jednostki militarnej. Osobą, jaka często spożywa Elex. Tragiczny incydent sprawia, że bohater nie ma dostępu do substancji przez trzy tygodnie. Dlatego przygodę zaczynamy z postacią, jaka znów odczuwa ludzkie emocje. Wraca do cech normalnego człowieka.
- Zwykli ludzie nie ufają naszemu bohaterowi (wojsko jest kojarzone z nieuzasadnioną agresją). W nowej formie trudno nam wrócić do starej kompanii.
- Rozwój postaci bazuje na punktach nauki.
- Pojawiają się różne frakcje. Trzeba uwzględniać tu różne relacje. Wsparcie jednej frakcji może wpłynąć na relacje z innymi grupami.
- Na ten moment potwierdzono dwie frakcje (ostatecznie będą trzy): Duchownych – potępiających/odrzucających Elex i Banitów (coś jak Mad Max).
- Kradzież w wielu przypadkach powiązana jest z nieodwracalnymi konsekwencjami. Podobnie jest z uśmiercaniem postaci niezależnych.
- Gracz ma swoją bazę.
- Pojawiają się opcje romansowe.
- Platformy docelowe – PC, PS4, XOne.
Źródło: DSOGaming
1 Komentarz
Pomysły brzmią interesująco