Studio Heavy Iron podjęło się w marcu 2010 roku niełatwej próby wzbogacenia kontrolerów ruchowych o nowy, mający szansę na zaistnienie tytuł. THQ zleciło im bowiem produkcję spin-offa serii Saints Row. The Cooler w teorii miał on być czymś, co zachęci graczy do kupna kontrolerów ruchowych. Idea wielka, choć wymagająca. Dlatego THQ nie mogło jej powierzyć byle komu. Jak grę określał jeden z projektantów?
To była typowa bijatyka. Pójdź do baru, wywołaj bójkę, rozbij butelkę o czyjąś głowę.
Saints Row: The Cooler miał się ukazać wyłącznie na Xboksie 360 oraz PS3. Twórcy zapowiadali, że gra będzie obsługiwała kontrolery ruchu PS Move oraz Kinect. Ale to właśnie ten drugi miał być najbardziej dopieszczonym. Po pół roku produkcji THQ stwierdziło, że gra nie spełnia ich oczekiwań, i postanowiło anulować projekt. Jedyne co po nim zostało to dwie grafiki które widzicie w tym newsie. Chociaż Heavy Iron niespełna rok później wypuściło na Kinecta średniaka UFC Personal Trainer. Twórcy wspominają, że niektóre elementy Coolera znalazły się właśnie w tej grze.
Łatwo zauważyć, że stylistyka gry do złudzeń przypomina Saints Row The Third. Gdyby tak dodać jeszcze do standardowej bijatyki znany z serii humor? To naprawdę mogło się udać. Dziś, niespełna 4 lata po porzuceniu projektu sami widzimy jak bardzo deweloperzy zlekceważyli kontrolery ruchu. THQ przewidziało przyszłość szybciej niż udało się to innym? Bardzo możliwe. Swoją drogą to ciekawe, że takie tajemnice wychodzą na światło dzienne tak długi okres po upadku wydawcy. Obecnie czekamy na reedycję czwartej odsłony serii na konsolach nowej generacji, oraz dodatek Gat Out of Hell. Poniżej znajduje się druga z grafik koncepcyjnych.
Źródło: Unseen64.net
0 Komentarzy