GTA V ukazało się na PS3 i X360 we wrześniu 2013 roku, pod koniec 2014 swoje wersje dostało PS4 i XOne, przez cały ten czas pecetowcy nie mogli się jednak doprosić o swoją wersję. I jak widać nie było powodów do nerwów, bo Rockstar miał ją w planach od samego początku.
W rozmowie PC Gamera z pracownikami firmy powiedzieli oni:
„Od samego początku planowaliśmy wersję na PC – na tej podstawie projektowaliśmy całą grę.”
„Postanowiliśmy jednak skupić się na wersjach na X360 i PS3 po to, by gra była tak duża jak to tylko możliwe na tych platformach, przed zajęciem się konwersją na PS4 i XOne. Potem użyliśmy uzyskanej w ten sposób podstawy do rozbudowy pecetowej wersji GTA V”
Szef Rockstar Toronto, Kevin Hoare zdradził też, że firma pracuje już w innym trybie. Teraz nie robi portów konsolowych wersji na PC, tylko projektuje gry od początku z myślą o tym, że kiedyś przeskoczą na PC.
Zaowocowało to właśnie przy GTA V, które od pierwszych przygotowań miało działać na 64bitowej architekturze i wspierać DirectX 11. Gdy Sony i Microsoft zaprezentowali swoje nowe konsole okazało się, że był to strzał w dziesiątkę i przeniesienie gry na PS4 i XOne było relatywnie łatwe.
A teraz nie zostaje nam już nic innego jak tylko czekać na premierę wyczekiwanej od dawna pecetowej wersji. Ludzie! To już jutro!
źródło: pcgamer
0 Komentarzy