Sean Murray będący współzałożycielem No Man’s Sky wypowiedział się na temat zwiastuna pokazanego na gali VGX, oraz tego jak właściwie działa proceduralnie tworzony świat gry:
„Ludzi myślą, że spędziliśmy rok by stworzyć ten zwiastun jednak tak naprawdę spędziliśmy rok tworząc specjalne narzędzia i silnik, który umożliwia proceduralne tworzenie środowisk.”„To zupełnie nowy sposób pracy – nie sądzę by ktokolwiek zrobił już cos w tym stylu. Jesteśmy w punkcie, w którym tworzymy prototyp jakiegoś stworzenia lub plan budowy statku kosmicznego i jednym kliknięciem generujemy setki tysięcy ich wariantów. To przytłaczająca liczba każdej możliwej zmiany kształtu, rozmiaru, tekstury, koloru… Co piątek to sprawdzamy i jest w pewien sposób przytłaczające. Rozmiar tej gry mnie przeraża”.
Dla przypomnienia, słynny trailer:
Jeżeli gra o podróży w kosmosie będzie bez przerwy generować „osobisty” wszechświat każdemu graczowi to będziemy mieć do czynienia z przełomem. Oczywiście o ile wszystkie elementy będą do siebie pasować tak jak na prezentacji, a na to się zapowiada.
No Man’s Sky nie ma jeszcze daty premiery jednak prawdopodobnie trochę na nie poczekamy gdyż podczas świąt studio twórców zostało zalane… by kilka dni później znów zapełnić się wodą.
źródło: cvg
1 Komentarz
Jeżeli uda im się wypełnić niszę po porażce X Rebirth... jestem za!