Na stronach Bethesdy pojawił się artykuł objaśniający zmiany, które wprowadzono w silniku graficznym na potrzeby Fallouta 4.
Creation Engine - tak nazywa się silnik, który napędza Fallout 4, a wcześniej został wykorzystany przy The Elder Scrolls V, przeszedł solidną renowację od wydania Skyrim. To pozwoliło artystom z Bethesdy stworzyć jeszcze bardziej zróżnicowany, szczegółowy i immersywny świat.
Główne zmiany zostały zaprowadzone w jądrze silnika - wprowadzono m. in. renderowanie bazowane na fizyce, pozwalające lepiej obliczać np. światło odbijane od obiektów. To oznacza możliwość tworzenia o wiele bardziej realistycznych scen oraz obiektów, które wydają się "zakorzenione" w świat gry. To sprawia, że oglądane otoczenie jest spójne.
Ponadto, nowa wersja silnika pozwoli na bardziej realistyczne odwzorowanie warunków atmosferycznych. Modyfikacje powstały we współpracy z pracownikami NVIDII, z którymi Bethesda działa jeszcze w czasach pracy nad Morrowindem.
Wprowadzone ulepszenia pozwolą sprawić, żeby świat wyglądał jasno i przejrzyście w słoneczny dzień lub szaro i ponuro w deszczowy. Pogoda będzie miała wpływ na wygląd powierzchni, ubrań, włosów i roślinności. Wszystko oczywiście będzie zachowywało się inaczej, zależnie od siły wiatru.
Przedstawiam wam także listę nowych technik graficznych, które wykorzysta Fallout 4:
- Opóźnione oświetlenie kafelkowe,
Technologia rzucania światła na obiekty, która dzieli obraz na kafelki i dla każdego z nich oblicza padające światło, zamiast na poszczególnych obiektach, co daje ogromną przewagę w wydajności. - Czasowy Anti-Aliasing (TXAA)
Tryb antyaliasingu, opracowany specjalnie dla bezpośredniej integracji z silnikami gier. Wg NVIDII - "TXAA 2x oferuje jakość wizualną zbliżoną do 8xMSAA z wydajnością podobną do 2xMSAA". - Odbicia przestrzenne obrazu
Pozwala na zniekształcanie odbić zależnie od rodzaju materiału, od którego odbija się świat. - Bokeh i głębia ostrości
Sposób oddawania nieostrości obiektów znajdujących się poza głębią ostrości, znany przede wszystkim fotografom. - Okluzja otoczenia w przestrzeni ekranu (SSAO)
Efekt obrazu, który wprowadza okluzję otoczenia tylko na obiektach znajdujących się w obrębie wyświetlanego obrazu. Służy zaciemnianiu dziur, fałd, kątów i krawędzi obiektów znajdujących się blisko siebie. - Mgła wysokościowa
Pozwala na umieszczenie mgły różnej gęstości w zależności od wysokości danego miejsca na mapie. - Rozmycie ruchu
Tego chyba nie trzeba tłumaczyć, ale dla formalności - to rozmycie ekranu, które powstaje przy ruchu kamery. ;) - Filmowe mapowanie tonów
Umożliwia wprowadzenie efektów podobnych do HDR na wyświetlany obraz. - Niestandardowe cieniowanie skóry i włosów
Nazwa tłumaczy się sama przez się. ;) - Dynamiczne rozczłonkowywanie przy użyciu teselacji sprzętowej
- Oświetlenie wolumetryczne
Czyli światło przebijające się przez powierzchnie, promienie, itp. - Poprawki gamma na cieniowaniu opartym o fizykę
Niestety, nie dam rady wyjaśnić wszystkich wymienionych powyżej efektów i technik. Twórcy obiecują jednak, że z dobrodzejstwa nich wszystkich skorzystają gracze niezależnie od platformy, na której będą grać.
"Dumą uznajemy się za zespół, który doskonale współpracuje, zawsze odpowiednio balansując jakość grafiki, rozgrywki, stylu graficznego i wydajności. Mamy nadzieję, że jeżeli będziecie mieli okazję zagrać po 10 listopada, zgodzicie się z tym stwierdzeniem."
To zdanie powyżej mówi nam oficjalna notka. 10 listopada ma miejsce światowa premiera Fallouta 4 i dopiero wówczas będzie nam dane przekonać się, na ile prawdziwe są te słowa.
3 Komentarze
Niestety, nie dam rady wyjaśnić wszystkich wymienionych powyżej efektów i technik. - oczywiście, że nie dasz rady bo nie masz bladego pojęcia o czym piszesz. Kazali Ci wrzucić coś to znalazłeś artykuł po angielsku a później podjąłeś żałosną próbę przetłumaczenia technicznych zawiłości, o których nie masz bladego pojęcia. I co innego mogło wyjść z tego jak nie bełkot? Ktoś, kto nie ma pojęcia o co chodzi i tak nie zrozumie nic z Twoich wypocin. A Ci, którzy mają wyśmieją Cię.
Dzięki, ale jeżeli masz lepsze pojęcie, mógłbyś nas wszystkich oświecić. :)
Jak by miał większe pojęcie, to by nie smarował badziewiem po internetach tylko zajmował produkcją gier;)