Lista zmian w silniku Fallout 4 + galeria

Orzeł - 
1osoba uważa ten artykuł za ciekawy
Lista zmian w silniku Fallout 4 + galeria

Na stronach Bethesdy pojawił się artykuł objaśniający zmiany, które wprowadzono w silniku graficznym na potrzeby Fallouta 4.


Creation Engine - tak nazywa się silnik, który napędza Fallout 4, a wcześniej został wykorzystany przy The Elder Scrolls V, przeszedł solidną renowację od wydania Skyrim. To pozwoliło artystom z Bethesdy stworzyć jeszcze bardziej zróżnicowany, szczegółowy i immersywny świat.

 


Główne zmiany zostały zaprowadzone w jądrze silnika - wprowadzono m. in. renderowanie bazowane na fizyce, pozwalające lepiej obliczać np. światło odbijane od obiektów. To oznacza możliwość tworzenia o wiele bardziej realistycznych scen oraz obiektów, które wydają się "zakorzenione" w świat gry. To sprawia, że oglądane otoczenie jest spójne.

 


Ponadto, nowa wersja silnika pozwoli na bardziej realistyczne odwzorowanie warunków atmosferycznych. Modyfikacje powstały we współpracy z pracownikami NVIDII, z którymi Bethesda działa jeszcze w czasach pracy nad Morrowindem.

 


Wprowadzone ulepszenia pozwolą sprawić, żeby świat wyglądał jasno i przejrzyście w słoneczny dzień lub szaro i ponuro w deszczowy. Pogoda będzie miała wpływ na wygląd powierzchni, ubrań, włosów i roślinności. Wszystko oczywiście będzie zachowywało się inaczej, zależnie od siły wiatru.

 

 

 


Przedstawiam wam także listę nowych technik graficznych, które wykorzysta Fallout 4:

 

 

  • Opóźnione oświetlenie kafelkowe,
    Technologia rzucania światła na obiekty, która dzieli obraz na kafelki i dla każdego z nich oblicza padające światło, zamiast na poszczególnych obiektach, co daje ogromną przewagę w wydajności.
  • Czasowy Anti-Aliasing (TXAA)
    Tryb antyaliasingu, opracowany specjalnie dla bezpośredniej integracji z silnikami gier. Wg NVIDII - "TXAA 2x oferuje jakość wizualną zbliżoną do 8xMSAA z wydajnością podobną do 2xMSAA".
  • Odbicia przestrzenne obrazu
    Pozwala na zniekształcanie odbić zależnie od rodzaju materiału, od którego odbija się świat.
  • Bokeh i głębia ostrości
    Sposób oddawania nieostrości obiektów znajdujących się poza głębią ostrości, znany przede wszystkim fotografom.
  • Okluzja otoczenia w przestrzeni ekranu (SSAO)
    Efekt obrazu, który wprowadza okluzję otoczenia tylko na obiektach znajdujących się w obrębie wyświetlanego obrazu. Służy zaciemnianiu dziur, fałd, kątów i krawędzi obiektów znajdujących się blisko siebie.
  • Mgła wysokościowa
    Pozwala na umieszczenie mgły różnej gęstości w zależności od wysokości danego miejsca na mapie.
  • Rozmycie ruchu
    Tego chyba nie trzeba tłumaczyć, ale dla formalności - to rozmycie ekranu, które powstaje przy ruchu kamery. ;)
  • Filmowe mapowanie tonów
    Umożliwia wprowadzenie efektów podobnych do HDR na wyświetlany obraz.
  • Niestandardowe cieniowanie skóry i włosów
    Nazwa tłumaczy się sama przez się. ;)
  • Dynamiczne rozczłonkowywanie przy użyciu teselacji sprzętowej
  • Oświetlenie wolumetryczne
    Czyli światło przebijające się przez powierzchnie, promienie, itp.
  • Poprawki gamma na cieniowaniu opartym o fizykę

 

 

Niestety, nie dam rady wyjaśnić wszystkich wymienionych powyżej efektów i technik. Twórcy obiecują jednak, że z dobrodzejstwa nich wszystkich skorzystają gracze niezależnie od platformy, na której będą grać.

 

"Dumą uznajemy się za zespół, który doskonale współpracuje, zawsze odpowiednio balansując jakość grafiki, rozgrywki, stylu graficznego i wydajności. Mamy nadzieję, że jeżeli będziecie mieli okazję zagrać po 10 listopada, zgodzicie się z tym stwierdzeniem."

 

To zdanie powyżej mówi nam oficjalna notka. 10 listopada ma miejsce światowa premiera Fallouta 4 i dopiero wówczas będzie nam dane przekonać się, na ile prawdziwe są te słowa.

 

3 osób dodało komentarz
1osoba uważa ten artykuł za ciekawy

3 Komentarze

awatar
NiTh (gość) 8 lat temu

Niestety, nie dam rady wyjaśnić wszystkich wymienionych powyżej efektów i technik. - oczywiście, że nie dasz rady bo nie masz bladego pojęcia o czym piszesz. Kazali Ci wrzucić coś to znalazłeś artykuł po angielsku a później podjąłeś żałosną próbę przetłumaczenia technicznych zawiłości, o których nie masz bladego pojęcia. I co innego mogło wyjść z tego jak nie bełkot? Ktoś, kto nie ma pojęcia o co chodzi i tak nie zrozumie nic z Twoich wypocin. A Ci, którzy mają wyśmieją Cię.

1 Odpowiedz
Orzeł 8 lat temu

Dzięki, ale jeżeli masz lepsze pojęcie, mógłbyś nas wszystkich oświecić. :)

0 Odpowiedz
awatar
los pornolos (gość) 8 lat temu

Jak by miał większe pojęcie, to by nie smarował badziewiem po internetach tylko zajmował produkcją gier;)

1 Odpowiedz
OrzełOrzełOto ja - domorosły webmaster, koder, przedsiębiorca, dziennikarz oraz wielbiciel gier muzycznych i myszoskoczków. Nocami marzę o tworzeniu gier, ale za dnia skupiam się na innych fajnych i ważnych rzeczach, dla odmiany możliwych do zrealizowania.
Napisz do autora

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]