Sony i jego konsola PS4 jest kluczowym podmiotem dla europejskiego (konsolowego) gamingu. W wielu krajach na Starym Kontynencie następczyni PS3 zabiera dla siebie 70% rynku. Ba, w Europie kontynentalnej znajdziemy lokalizacje, w których PS4 generuje 90% konsolowego biznesu.
PS4 ma silną pozycję, dlatego Sony jest twardym graczem w różnych negocjacjach. Japońska korporacja jest zadowolona z partnerstwa nawiązanego przy markach Star Wars Battlefront i Call of Duty. Szczególnie ta druga możliwość ma ogromne znaczenie.
Mówi się też o podejmowaniu większego ryzyka. Sony może zainwestować w niekonwencjonalne koncepcje. Niech Dreams od studia Media Molecule będzie tu przykładem.
Jim Ryan (szef SCEE) zaznacza, że Sony nie będzie na ten moment zmieniać wyceny konsoli PS4. Albowiem konsumenci są zadowoleni z tego, co otrzymują w sugerowanej cenie. Wartość reprezentowana przez PS4 jest postrzegana pozytywnie.
Źródło: VG247
1 Komentarz
Ciekawe kiedy w Polsce mają wprowadzić te ich usługę PlayStation Now