Kojima ostatnio udzielił wywiadu w serii The Game Makers, tworzonej przez Akademię Interaktywnej Sztuki i Nauk. Powiedział wtedy, że nie jest fanem gier posiadających wiele zakończeń. Poniżej zamieściłem swoje tłumaczenie oryginalnych słów mistrza Hideo:
Istnieje technika wielu zakończeń i jest to technika, która nie za bardzo mnie interesuje. Chciałbym tworzyć gry, w których przeznaczenie gracza jest z góry ustalone i stopień jego zaangażowania jest naprawdę ważny. Używając swej siły woli, odwagi i mądrości, gracz pcha fabułę do przodu. W tym kontekście gracz łączy siły z innymi postaciami i budynkami, tworząc połączenia w storytellingu.
Jednak chyba najważniejsze słowa padły na koniec wypowiedzi:
Właśnie na tym się obecnie skupiam i w taki sposób chciałbym tworzyć swoje następne produkcje.
Oznacza to więc nic innego niż rezygnację z wielu zakończeń w najnowszej grze Kojimy - Death Stranding. Jest to dość zadziwiające, zwłaszcza gdy przypomnimy sobie o wielu zakończeniach Metal Gear Solid V i ogólnych trendów w branży gier. Czy takie rozwiązanie zostanie ciepło przyjęte przez graczy? Czas pokaże!
Tu znajdziecie pełną playlistę z filmami The Game Makers: https://www.youtube.com/playlist?list=PL8nFs6m2Yq_X-etltVp94nSxF2on17-ZK
1 Komentarz
Ja na pewno nie przyjmę takiego rozwiązania ciepło, bowiem jam fanem multi-endingu :d.