Dwanaście tysięcy australijskich uczniów zostało poddanych badaniu. Podchodzili oni do egzaminów z matematyki, literatury oraz szeroko pojętych nauk ścisłych. Zostali również poproszeni o wypełnienie kwestionariusza dotyczącego ich sytuacji ekonomicznej, a także ich zainteresowań oraz form aktywności podejmowanych w wolnym czasie.
Po porównaniu arkuszy egzaminacyjnym z ankietami okazało się, że uczniowie, którzy prawie codziennie poświęcają czas na gry komputerowe, osiągali lepsze wyniki. Od reszty uczniów wypadli o 15 punktów powyżej średniej w przypadku matematyki oraz o 17 w czytaniu i pozostałych dziedzinach ścisłych.
Nie należy jednak popadać w huraoptymizm, zamykać się w pokoju i całymi dniami grać, twierdząc, że właśnie pracuje się nad rozwojem osobistym. Jeden z badaczy stwierdza, że nie istnieją żadne badania dowodzące przełożenie zacięcia do gier komputerowych na inteligencję gracza. Wyniki, którymi dysponujemy dowodzą jedynie, że istnieje relacja pomiędzy zdolnymi studentami, a ich pasją do gamingu.
Ciekawe są również pozostałe wnioski, które zostały wyciągnięte na podstawie tego badania. Okazało się, że osoby spędzające dużo czasu na korzystaniu z mediów społecznościowych mają tendencję do osiągania gorszych wyników w nauce.
źródło: polygon.com
0 Komentarzy