Fabuła gry Deus Ex: Mankind Divided znajduje inspiracje w wielu źródłach. Nie chodzi tu tylko o zagadnienia technologiczne czy Iluminatów (w wersji lansowanej choćby przez Dana Browna). Trzeba pamiętać, że przyszłość związana będzie z normami etycznymi, jakie znamy już teraz. Zmienia się tylko sposób prezentacji tego czy innego problemu.
Kiedyś kradzież miała bardziej zrozumiałe/oczywiste znaczenie. Dziś martwimy się o swoją prywatność. Różne systemy, serwisy mogą pomagać w analizowaniu naszego zachowania. To nowoczesna forma kradzieży czegoś, co powinno należeć tylko do nas. Nowy Deus Ex podejmuje zagadnienia, jakie są ważne tu i teraz (np. rasizm).
Mary DeMarle z Eidos Montreal zauważa, że narracja w omawianym projekcie będzie miała pewne punkty kulminacyjne. Najczęściej przypadają one na walki z bossami. Dlatego zmagania z poważniejszymi przeciwnikami są ważne – mają charakter znaczącego osiągnięcia.
Natomiast Patrick Fortier (gameplay director) stwierdza, że aspekty narracyjne zawsze wzbogacają rozgrywkę. Nawet multiplayer powinien zostać podpięty pod historię opowiadaną w kampanii. BioWare przy Mass Effect 3 pokazało dobry wzór. Dla jasności: nowy Deus Ex nie posiada komponentu sieciowego. Eidos niczego nie zapowiada (MP). To po prostu przedstawienie poglądu.
Źródło: Gamesradar
0 Komentarzy