W wywiadzie dla DSOGaming Nicolas Schulz z Crytek przyznał, że minęły już czasy, kiedy graczy można było zadowolić samą jakością grafiki. Ostatnim tytułem, który był koszmarem dla naszych podzespołów i powodował ogromny zachwyt, byłpierwszy Crysis - stwierdził Schulz.
Technologiczny zastój nie jest jednak dla firmy aż tak wielką przeszkodą - developer uważa, że w kwestii rozwiązań graficznych wciąż jest wiele do roboty. Przykładem ma być renderowanie grafiki w stałych 60 klatkach na sekundę i rozdzielczości 4K - z czym współczesne układy graficzne jeszcze sobie nie radzą.
Nicolas Schulz wprost określił current-genowe konsole jako "uwstecznione" w porównaniu do high-endowych komputerów - jednak ich architektura ma pozwalać na bardzo dobrą optymalizację (co akurat żadnego konsolowca dziwić nie powinno).
Widać, że Crytek znacznie lepiej czuje się w komputerowym środowisku - nawet ich najnowsza konwersja Ryse: Son of Rome w wersji naPC będzie dużo ładniejsza od swojego konsolowego odpowiednika. Kosztem wyższych wymagań sprzętowych, ma się rozumieć.
Źródło: gamespot.com
3 Komentarze
No to Crytek odkrył Amerykę teraz. Oczywiście, że grafiką już nikogo nie zachwycą bo wielu graczy stawia na pomysł a nie na poligony. Niech oni naucza sie robić ciekawe historie a nie piękne wydmuszki i samograje.
"...nawet ich najnowsza konwersja Ryse: Son of Rome w wersji na PC będzie dużo ładniejsza od swojego konsolowego odpowiednika." Może i tak będzie, natomiast na pewno nie pokazuje tego ten film z YT :P Czy może tylko mi się wydaje, że wersja z konsoli xone wygląda lepiej? Dla przykłądu w 2 minucie filmu, padające światłocienie na rzucających oszczepników? Wersja xbox ma lepszy kontrast pomiędzy bielą a czernią pewnie też tylko przypadkowo?:P Przypomina mi to film z Watch Dogs, kiedy porównane były misje o całkowicie dwóch różnych porach dnia i nocy.
Zdaje się że "Ryse:SoR" w wersji na PC będzie posiadać tekstury w wyższej rozdzielczości. Płynność i rozdzielczość to będzie kwestia mocy poszczególnych zestawów. I to w zasadzie tyle, ilość walczących jednostek, zasięg rysowania, cieniowania, jakość efektów cząsteczkowych itp. to wszystko bez zmian.
w tego całego ryse pewnie prędzej zagram na xone niż na PC