CD Projekt RED co się stało z Wiedźminem 3? Sprawa downgrade’u

Cascad - 
2osoby uważają ten artykuł za ciekawy
CD Projekt RED co się stało z Wiedźminem 3? Sprawa downgrade’u - gamedot.pl

Wiedźmin 3: Dziki Gon to tytuł, który będzie walczył z największymi produkcjami tego roku. Epicki RPG studia CD Projekt RED ma szansę zdobyć uznanie graczy dzięki swej skali i przywiązaniu do szczegółów. 


Nie będę jednak ukrywał, że jestem zawiedziony tym jaki downgrade zaliczyła oprawa gry. A przecież m.in. wspaniałą grafiką reklamowano zakończenie trylogii Geralta – GIF-y, które porównują trailery i materiały z gry, która wyjdzie już 19 maja są jednak miażdżące. Gdzie te barwy, gdzie trawa, gdzie szczegóły?:

 

GIF-y te są naprawdę ciężkie więc schowaliśmy je w playerze - ich pierwsza część to zwiastun, druga to obecny gameplay

 

 

 

 

 


Downgrade dotknie najbardziej wersje konsolowe, co jest kolejnym zagraniem za które należy się bura. Każdy wie bowiem, że ustawienia wysokie i ultra na PC będą lepsze niż to co zobaczymy na PS4 i XOne, to żadna niespodzianka – szkoda zatem, że grę prezentowano choćby na konferencji Microsoftu na E3 (czyli miała to być wersja xboksowa), trailerami pokazującymi jej grafikę w zupełnie innym stadium niż to co faktycznie zobaczą gracze po zakupie Wiedźmina 3 na tę platformę.

 

Dodatkowa kwestią wartą omówienia jest choćby ten zwiastun:

 

 

Nie prezentuje on oprawy z gry, każdy wie że to CGI – jednak pokazuje COŚ zupełnie innego niż wszystkie gameplaye jakie do tej pory widzieliśmy. Szare barwy, niemal zlewające się w jeden obraz są niedostrzegalne na obecnych pstrokatych prezentacjach z rozgrywki Wiedźmina 3. W pewnym momencie kierunek artystyczny zmienił się bowiem tak mocno, że trawa w grze zaczęła być idealnie zielona, niebo albo niebieskie albo różowe, a wszystko dookoła żółte. Podbicie kontrastu sprawia, że kolory niemal krzyczą z ekranu. Samo w sobie nie jest to oczywiście złe, jednak nie rozumiem czemu w takim razie szykuje się zwiastun pokazujący zupełnie inny ton i klimat. Takie coś też uważam za jawne przekłamanie, mające sprzedać grę osobom które będą potem po niej oczekiwać czegoś zupełnie innego.

 

Widać więc, że znów wracamy do tematu grafiki przy premierze dużej gry – podobnie jak z Watch Dogs i Assassin’s Creed Unity. Kiedy to się skończy?

 


Za GIF-y dziękujemy Maciejowi C. „Razerowi” z podcastu Rozgrywka.

 

 

2 osób dodało komentarz
2osoby uważają ten artykuł za ciekawy

2 Komentarze

REDmartinesart 9 lat temu

I tak już wymagania są wysokie. Nie przesadzacie? :P

Co do pokazów, to na nich zawsze jest gość odpowiedzialny za ustawienie monitora-projektora tak, by pokazać grę w jak najlepszej możliwej palecie kolorów. W dużych firmach specjalnie dobierane są nawet marki monitorów a każdy z osobna kalibrowany.

Każdy ma inny monitor w domu, a 99% graczy ma stokowe ustawienia. Nie wspominam już nawet o dodatkowych ustawieniach np. w panelu nvidia. A to ma ogromny wpływ na to jak gra się prezentuje. Co do efektów znaku Ard, sierści wilków itp. to miał obsługiwać physx. Teraz pytanie - czy studio Red specjalnie tego nie pokazuje tworząc marketingową równowagę "pc versus konsole", czy się może nie udało bez obciążenia(przeciążenia) najdroższej karty graf. na rynku. A może jest dodane? No tak, ale wtedy nvidia zrobiła by kampanię napędzającą przed premierą. Nie ma przecież potwierdzenia zaawansowanego physx - jedyny film jaki był, dotyczył tego co ma być zaimplementowane. Na pokazach też nikt o to nie pytał...dziwne co najmniej.

0 Odpowiedz

Trailer vs Wiedźmin 3 na minimalnych wymaganiach ;)

1 Odpowiedz
CascadCascad

Prawdziwy entuzjasta gier, który uwielbia z nich szydzić, żartować i nakręcać się na kolejne premiery. Piszę dla was newsy, raporty, recenzje… lubię oryginalne pomysły, dziwactwa i cały czas jestem na czasie. 

Napisz do autora

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]