Pamiętacie jeszcze zapowiedzi filmu BioShock, który został potem „zakopany” przez twórcę gry Kena Levine'a? Możemy już sprawdzić kilka grafik koncepcyjnych, które towarzyszyły powstawaniu tego obrazu.
Pojawiły się one na stronie domowej Jima Martina, artysty zaangażowanego w projekt (pracował wcześniej przy Piratach z Karaibów, Kronikach Riddika, kontynuacjach Matriksa i Star Trek: Stacja Kosmiczna):
Początkowo ekranizacją miał zająć się Gore Verbinski, reżyser Piratów z Karaibów – prawdopodobnie jednak nie doszło to do skutku ze względu na naciski wytwórni. Universal nie chciał inwestować milionów dolarów w obraz dozwolony od 17/18 roku życia, na co nalegał Verbinski. Z pewnością zdanie to podzielał Levine, któremu nie widziała się zmiana jego wizji w coś dla przeciętnego dwunastolatka z USA...
Starcia te doprowadziły do kłótni o budżet – Universal mógł dać "tylko" 80 milionów na film dla dorosłych po poprzednich doświadczeniach z premiery Watchmenów/Strażników, a Verbinski zdecydowania nie chciał robić ekranizacji za tak małą (z perspektywy tego biznesu) kwotę.
Decyzja wydała się słuszna, jednak patrząc na prace Jima Martina szkoda, że nie udało się osiągnąć porozumienia.
źródło: jimmartindesign.co
2 Komentarze
Wszystko pięknie, ale zdolny concept artist nie oznacza zdolnego reżysera i scenografa :> To apropo ostatniego zdania
Gópie wytwórnie, zrobiliby większą kasę niż na dzieciakach, 80-90% społeczności graczy by go obejrzała, a jak powszechnie wiadomo, graczy na tym świecie nie brak!