Jak założyć sklep internetowy – krok po kroku - Poradnik

00
TommyLee

Polacy robią coraz częściej zakupy przez Internet. Nic dziwnego zatem, że powstaje coraz więcej sklepów online. Dziś to coraz bardziej dochodowy biznes. Podpowiadamy, jak założyć taki sklep.

Już 28 mln Polaków kupuje różne produkty i usługi w Internecie. Wartość naszego rynku e-commerce przekroczyła 51 mld zł i nadal rośnie dynamicznie. Eksperci szacują, że już za kilka lat sprzedaż w polskim Internecie osiągnie wartość 80 mld zł. Dziś trudno to sobie wyobrazić, ale to całkiem realne, skoro co roku nasz rynek e-commerce rośnie w tempie ponad 18%. Ten trend zauważyli również przedsiębiorcy, dlatego otwierają coraz więcej sklepów internetowych. Codziennie przybywa średnio 21 nowych e-sklepów. Ich liczba sięga już 30 tys. Chociaż udział e-sprzedaży w całym polskim handlu to nadal tylko 4,3%, można podejrzewać, że w najbliższych latach ten odsetek co najmniej się potroi. Nie można także zapominać, że polskie sklepy mają coraz więcej klientów z zagranicy. Na świecie przez Internet robi zakupy już ponad 1,8 mld osób. To pokazuje, że sprzedaż przez Internet ma duży potencjał i warto uruchomić własny e-sklep.

Działalność gospodarcza
Aby traktować sprzedaż przez Internet nie jako czynność okazjonalną, ale profesjonalną i prowadzić w ten sposób dochodowy biznes, trzeba zacząć od założenia działalności gospodarczej. Jej forma może być tak naprawdę dowolna, poza spółka partnerską. Najczęściej wybierana jest jednoosobowa działalność gospodarcza. Jeśli sprzedaż będzie obejmowała produkty lub usługi objęte VAT, trzeba stać się podatnikiem VAT (deklaracja w Urzędzie Skarbowym). Konieczne jest określenie PKD. Dla sklepu internetowego będzie to 47.91.Z. Należy jeszcze wybrać formę opodatkowania: skala podatkowa, podatek liniowy lub ryczałt.

Zaplecze techniczne
Każdy sklep internetowy wymaga odpowiedniego zaplecza technicznego - strony www. Aby uruchomić własny e-sklep, należy wybrać i wykupić domenę, hosting (można od razu postawić na nieco lepsze rozwiązanie jak serwer VPS), zaopatrzyć się w certyfikat SSL, uruchomić pocztę itp. U dobrych dostawców usług internetowych można to wszystko otrzymać w jednym pakiecie (np. Domeny.pl). Dysponując większymi zasobami finansowymi, można zamówić zaprojektowanie własnego e-sklepu. Tańsze rozwiązanie to skorzystanie z darmowego CMS-u (np. WordPress). Pliki sklepu umieszcza się następnie na serwerze. Konieczne jest jeszcze zintegrowanie z witryną szybkich form płatności, co wymaga podpisania umów z operatorami takich płatności. Nie można zapomnieć także o kwestiach dostawy.

Zanim zaczniesz działać – o czym pamiętać?
Zanim nasz sklep internetowy zacznie sprzedawać, trzeba jeszcze dopełnić kilka obowiązków. Konieczne jest przygotowanie regulaminu sklepu, dokumentu opisującego politykę ochrony prywatności, dostosowanie procedur do RODO. Konieczne jest również odpowiednie wyeksponowanie produktów w sklepie (warto poszukać wsparcia specjalistów od SEO) i wdrożenie narzędzi marketingowych.

Po załatwieniu wszystkich powyższych spraw można już rozpocząć sprzedaż w sklepie internetowym. Warto jednak pamiętać, że odniesienie sukcesu w e-handlu wymaga nie tylko dobrego produktu, ale także szybkiego reagowania na trendy rynkowe.

 

Artykuł Sponsorowany

O autorze
TommyLeeTommyLee
983 0

0 Komentarzy