W przeciwieństwie do Europy, gdzie PlayStation jest najmocniejszym brandem, w USA podczas tegorocznych wyprzedaży zarządził Xbox One wyprzedzając Xboksa 360 o... jeden procent. Wykresy przygotowane przez Info Scout biorą pod lupę sprzedaż konsol obecnej i poprzedniej generacji w czasie Czarnego Piątku, w największych amerykańskich sieciach z elektroniką (Walmart, Target, Best Buy, GameStop, RadioShack):
Wyniki są znakomite, należy jednak pamiętać, że pokazują rozkład sił tylko z jednego dnia i ogromny wpływ miał na nie marketing Microsoftu i Sony. Podczas gdy pierwsza firma za główny cel stawia sobie podbicie Ameryki, druga stara się rozłożyć swe siły na cały świat. W sklepach było, więc po prostu mniej egzemplarzy PS4, kolejne dostawy powinny jednak wyrównać rywalizację między obiema konsolami.
Popyt na sprzęty nowej generacji pokazuje zresztą, że przez kilka najbliższych tygodni ile by ich nie było i tak wszystkie się wyprzedadzą. Prawdziwa walka o klientów zacznie się dopiero w przyszłym roku, gdy trzeba będzie pokazać coś innego niż tylko nowe pudełko – czyli gry pokazujące jego moc.
PS by sprawdzić jakim szaleństwem jest Black Friday zobaczcie jedną z kompilacji przedstawiających wydarzenia z marketów:
Szaleństwo.
1 Komentarz
http://www.youtube.com/watch?v=wDQz-R210ow :D