Wysokobudżetowe gry potrzebują tradycyjnego wydawcy

hraboll - 
0osób uważa ten artykuł za ciekawy
Wysokobudżetowe gry potrzebują tradycyjnego wydawcy - gamedot.pl

Take-Two nie spodziewa się masowej rezygnacji z wysokobudżetowego gamingu. Tradycyjni wydawcy pełnią bardzo ważną rolę. Segment indie nigdy nie wypełni standardu 'AAA' we właściwy sposób. Do wszystkiego potrzeba odpowiedniego potencjału kadrowego. Czasy, w których najlepsze interaktywne doznania powstawały w garażach, już bezpowrotnie minęły. Dziś najlepsze gry uznajemy za skomplikowane (kosztowne również) przedsięwzięcia. Gdzie 100 ludzi pracuje nieprzerwanie przez 2-3 lata nad jednym tytułem.

 

T2 cieszy się, że obecna generacja konsol nie rozpoczęła się od mocnej rywalizacji. W takich warunkach programiści mogą spokojnie przeanalizować swoje projekty. Dodatkowo będą to projekty, jakie łatwiej wyróżnią się na tle (skromniejszej) konkurencji. Natłok gier negatywnie wpływa także na portfele konsumentów.

 

 

Cóż, nie da się ukryć, że produkcje przeznaczone dla masowego odbiorcy potrzebują wielomilionowego budżetu i odpowiedniego zaplecza marketingowego. Tradycyjni wydawcy przetrwają, ale stworzą grupę składającą się z nielicznych podmiotów. W branży pozostaną tylko najsilniejsi – ci, którzy nie upadną nawet po 3-4 nietrafionych inwestycjach. Firmy potrafiące przezwyciężyć problem nierentowności (wyciąganie wniosków z pomyłek THQ).

 

Mówi się, że segment indie to tylko owoc pewnej mody. Mody, jaka kiedyś przeminie. Chyba wszystko zależy od ludzi, jacy budują ruch niezależnego dewelopingu. Czy starczy im sił na pogoń za kreatywnością i ciekawymi pomysłami? Odpowiedź na to pytanie mogą przynieś nam już kolejne miesiące.

 

Źródło GamesIndustry

0 osób dodało komentarz
0osób uważa ten artykuł za ciekawy

DayZ XONE

DayZ XONE

DayZ to trudna i wciągająca gra wieloosobowa z otwartym światem, w której każdy gracz ma tylko jeden cel przeżyć najdłużej jak to możliwe, bez względu na wszystko Szorstkie...

169,99Do sklepu

0 Komentarzy

hrabollhrabollFan gier przygodowych, choć nie boi się próbować rzeczy nowych i nieznanych. Magia pierwszego Turoka sprawiła, że pokochał interaktywną rozrywkę. Graficzne piękno nie jest najważniejsze – nawet największa potwora może wpasować się w gusta hrabolla ;)
Napisz do autora

Najnowsze recenzje

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres redakcja@gamedot.pl