Nvidia mocno angażuje się w proces optymalizacji i rozwoju Wiedźmina 3: Dziki Gon. W związku z premierą gry, producent kart graficznych opracował nowe sterowniki sygnowane numerem 352.86, a takżę przedstawił obszerną notkę dotyczącą poszczególnych kwestii wydajności w Wiedźminie. Opcji modyfikacji jest mnóstwo, dlatego nie sposób opisać wszystkich w tak krótkim czasie. Skupimy się na tych, które sprawiają największe wrażenie. Najnowsza aktualizacja udostępniona przez firmę poprawia oprawę graficzną i uaktualnia profil SLI. Paczka zawiera wsparcie dla 4K, ulepsza wygląd trawy, GameStream, Super Resolution, HairWorks i HBAO +. Efekt zmian zaprezentowano na tabelach - pierwszy wynik jest wynikiem opcji najbardziej zaawansowanej i najbardziej efektownej, co widać po spadku klatek na sekundę. Grafikę w maksymalnej rozdzielczości 3840x2160 testowano na komputerze z procesorem i7-5960x 4.4 Ghz, kartą graficzną GTX Titan SLI. Systemem operacyjnym był Windows 8.1 x64
Gęstość trawy
Jak sama nazwa wskazuje, tutaj możemy regulować ilość trawy, którą zobaczymy na ziemi, ale nawet w najlepszym przypadku gęstość jest słabo zauważalna. Dodatkowo dostrzegalna jest zmiana w odległości widzenia większej ilości szczegółów. W tym m.in. drzew, trawy, krzewów.
HairWorks
Sierść i włosy w grach są tworzone przez dodawanie przezroczystych pasków tekstur do postaci. Jest to proste i tanie, ale wizualnie nie przedstawia się ciekawie. Z dodatkowymi warstwami i kilkoma podstawowymi animacjami, realizm można znacznie poprawić, ale przy dynamicznych ruchach efekt nie jest oszałamiający. Rozwiązanie? NVIDIA HairWorks, który dodaje dziesiątki tysięcy włosków DirectX 11, które reagują bardzo realistycznie. Ponadto, stosowanie pojedynczych włosów i warstw umożliwia dynamiczne przenikanie światła przez pasma włosów.
Woda
Tutaj nie zajmiemy się jakością wody, bo zmiany są czysto kosmetyczne. To, co zasługuje na uwagę, to fizyka wody. Włączone ustawienie znacząco poprawia immersję miejsca, w którym się znajdujemy. Łódka się kiwa i buja. Jeśli wyłączymy to ustawienie, to łajba trzyma się równo niczym krążownik szos na amerykańskiej autostradzie. Co ciekawe, zmiana ustawień nie zżera znacząco zasobów karty graficznej, przynajmniej w specyfikacji podanej przez Nvidię.
Jakość tekstur
Przy okazji aktualizacji Nvidia pokazała różnice pomiędzy jakością tekstur w różnych wariantach. Tutaj znajdziecie link ze sliderem, przy którym będziecie mogli porównać ustawienia tekstur na poziomie najniższym i najwyższym. Różnice są całkiem znaczne, a największe zmiany widać w szczegółowości kolczugi i części skórzanych pancerza Geralta, wyglądzie murków i drewna, a także detali na paru skrzyniach. Brak różnic na dalszym planie nie oznacza, że one nie istnieją. Są, tylko trzeba się po prostu zbliżyć, by zobaczyć róznice.
Przedstawiliśmy wam tylko cztery funkcje, która wprowadza nowa aktualizacja sterowników dedykowana do Nvidii. Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej, to odsłysamy do strony producenta, gdzie macie masę sliderów, tabelek i wszystkiego innego, czego tylko chcecie.
1 Komentarz
No i gites. Trawa na minimum, hairworks wyłączone, woda i tekstury na ultra i jest super. Do czasu aż przejdę przez jakieś drzwi. Szkoda, że te wszystkie bugi nie pozwalają grać w Wiedźmina na kompie :/