Steam po długich testach zdecydował się udostępnić publicznie opcję "shader pre-caching". W założeniu ma ona przyspieszyć ładownie się gier opartych na technologii OpenGL oraz Vulkan.
Od teraz Steam pobierze przygotowane dane z góry, wyliczone dla konkretnego modelu karty graficznej zanim dana produkcja się uruchomi. Oznacza to, że gdy przykładowo natkniemy się na element shadera, będzie on już przygotowany dzięki czemu nie obciąży GPU lub dysku twardego.
Co ciekawe nie jest to nowinka techniczna, albowiem Nvidia i AMD od dawna stosują podobną technologię przechowywania shaderów w pamięci, lecz ma to zastosowanie do DirectX.
Pełna lista poprawek w tym obsługa kontrolera PS4 dostępna jest tutaj.
Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, personalizowania treści, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w sklepie. Szczegóły znajdziesz w naszej polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? OK
0 Komentarzy