Steam przyspiesza ładowanie gier opartych na OpenGL i Vulkan

YASIU - 
3osoby uważają ten artykuł za ciekawy
Steam przyspiesza ładowanie gier opartych na OpenGL i Vulkan - gamedot.pl

 

Steam po długich testach zdecydował się udostępnić publicznie opcję "shader pre-caching". W założeniu ma ona przyspieszyć ładownie się gier opartych na technologii OpenGL oraz Vulkan.

Od teraz Steam pobierze przygotowane dane z góry, wyliczone dla konkretnego modelu karty graficznej zanim dana produkcja się uruchomi. Oznacza to, że gdy przykładowo natkniemy się na element shadera, będzie on już przygotowany dzięki czemu nie obciąży GPU lub dysku twardego. 

Co ciekawe nie jest to nowinka techniczna, albowiem Nvidia i AMD od dawna stosują podobną technologię przechowywania shaderów w pamięci, lecz ma to zastosowanie do DirectX. 

Pełna lista poprawek w tym obsługa kontrolera PS4 dostępna jest tutaj.

 

0 osób dodało komentarz
3osoby uważają ten artykuł za ciekawy

0 Komentarzy

YASIUYASIU
Napisz do autora

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]