To specjaliści z Digital Foundry odkryli, że rozdzielczość jest czymś problematycznym dla konsolowych wersji gry Star Wars: Battlefront. 900p zarezerwowano dla PS4 – natomiast użytkownik XOne otrzymuje produkt wyświetlany przy 720p. Na takich parametrach zyskuje płynność animacji. Mamy tu upragnione 60 fps – choć na platformie Microsoftu dość często zauważamy spadki do wartości niższej od 50fps.
Samo DICE utrzymuje, że większa ilość mocy została przekazana na proces udoskonalenia ogólnej wizualizacji – wszak wysoka rozdzielczość nie gwarantuje graficznego piękna. Ważny jest design i dbałość o drobne detale. Developer wolał również zagwarantować wysoką płynność wyświetlanej animacji.
@bionicbeagle@VagelisVala frame rate & fidelity is indeed king, dont want to sacrifice it for resolution. but a choice each game team does
— Johan Andersson (@repi) październik 9, 2015
Oczywiście posiadacze konsol chłodno przyjmują wszelkie wyjaśnienia – szczególnie zwolennicy zielonego obozu. Dość często stwierdzają oni, że szwedzkie studio po prostu zaniedbało proces optymalizacji.
2 Komentarze
Denerwuje mnie postawa,gdyż sami twierdzą,że ich tytuły będą działały bez problemów w konfiguracji 1080p przy stałch 60fps co daleko odbiega od prawdy.
a co to za różnica, jak i tak, rzucą się na to, jak napalone koty w marcu.