Wbrew temu co jakiś czas temu sugerowano sprzedaż Battlefronta II jest zdecydowanie poniżej oczekiwań EA. Jako główny problem wymienia się system mikrotransakcji, który zdołał wywołać zadymę roku w branży. Tak sporą, że czasowo został usunięty z gry, a jej twórcy nie wykluczają, że nie pojawi się już w przyszłości.
Wracając do tematu, to według danych NPD w okresie dwóch tygodni od premiery w USA rozeszło się poniżej 900 tysięcy sztuk. Choć jak zaznacza analityk Drew Crum z firmy Stifel Nicolaus mówimy tutaj o wersjach pudełkowych, ale nawet po doddaniu cyfrowych kopii, to i tak wynik poniżej oczekiwań, a nawet gorszy od pierwszej odsłony cyklu.
Electronic Arts zaczęło tym samym liczyć, że premiera nowego filmu z uniwersum Gwiezdnych Wojen oraz jego sukces przyczynią się do zwiększenia popytu na samą wirtualną produkcję. Sporo analityków liczy, że do marca 2018 roku tytuł rozejdzie się w liczbie nawet kilkunastu milionów sztuk. Co według Antonio Tabet z Seeking Alpha wydaje się nie realne z powodu tego co dotychczas zaszło. Zakładane przez Elektroników 14 milionów pozostaje więc raczej pobożnym życzeniem.
1 Komentarz
Gra jest po prostu nudna...