Po premierze CS:GO nic nie zwiastowało grze tak dużego sukcesu. Sama rozgrywka nie była pozbawiona błędów. Ba! Wówczas gra naszpikowana była wszelkiego rodzaju uchybieniami. Spadkobierca legendarnego CS 1.6 w istocie wymagał generalnego remontu oraz sprawnego marketingu zanim zwrócił uwagę tak dużej liczby graczy oraz inwestorów.
Premiera CS:GO okazała się przełomowym momentem dla wielu zawodowych graczy. W obliczu trudnej decyzji o migracji profesjonalna scena uległa rozłamowi. Tacy zawodnicy jak f0rest czy GeT_RiGhT postawili wszystko na jedną kartę. Jeszcze podczas beta testów skompletowali oni ekipę, którą dzisiaj określamy mianem jednego z najbardziej utytułowanych składów w historii CS:GO.
Inni gracze często sceptycznie podchodzili do kwestii przyszłości e-sportu. Po śmierci naturalnej CS 1.6 nie spodziewali się, że jego następca odniesie tak spektakularny sukces. W podobnym położeniu był wówczas Pasha, który po odejściu kubena oraz Loorda odwiesił myszkę na kołek i rozważał przejście na emeryturę.
Wielu graczy miało też sentymentalne podejście do starszej odsłony, co w połączeniu z wadami następcy, nie pozwalało im na migrację. Takie podejście reprezentowali chociażby ówcześni zawodnicy spod szyldu Na'Vi, którzy przecież stworzyli jedną z najbardziej spełnionych drużyn w historii. Dzisiaj trudno wyobrazić sobie profesjonalną scenę bez ich udziału.
Jeszcze 10 lat temu 60 000 dolarów wypłacane za zwycięstwo na WCG jawiło się nam jako masa pieniędzy w zamian za granie w gry komputerowe. Prestiż związany z uczestnictwem w największych turniejach był czynnikiem motywującym młodszych graczy do ciągłego treningu. Kto by przypuszczał, że za kilka lat takie nagrody znajdą się w puli każdego turnieju niższego szczebla?
CS:GO rozwija się błyskawicznie. Pieniądze są tylko jednym z elementów składających się na skalę całego przedsięwzięcia. Dużo bardziej miarodajnym czynnikiem jest liczba ludzi wykazujących zainteresowanie rozgrywkami.
Serwis HLTV już od kilkunastu lat stanowi kompendium wiedzy na temat Counter-Strike'a. Na Twitterze pojawiły się statystyki obrazujące jak zmieniała się liczba wyświetleń ich strony wraz z każdym turniejem CS:GO o randze Majora.
We at @HLTVorg have reached new record numbers during the #ELEAGUEMajor! pic.twitter.com/olZ4gy2oBl
— HLTV.org (@HLTVorg) 1 lutego 2017
źródło: hltv.org
0 Komentarzy