No Man’s Sky: twórcy idą po trupach po upragniony sukces

ruthless - 
6osób uważa ten artykuł za ciekawy
No Man’s Sky: twórcy idą po trupach po upragniony sukces - gamedot.pl

Nietrudno zgadnąć, że stworzenie ogromnego świata, z liczbą planet, która przyprawia o zawroty głowy, było skomplikowaną operacją. Gdyby twórcy postawili na projektowanie go od początku do końca prawdopodobnie nie starczyłoby im życia. W konsekwencji zastosowali już osławione proceduralne generowanie świata. W tej sytuacji również napotkali przeszkodę na swojej drodze.

 

Potrzebny był im odpowiedni algorytm matematyczny, który będzie odpowiadał za generowanie poszczególnych obiektów. Szczęśliwie znaleźli sposób na rozwiązanie tego problemu. Okazała się nim tzw. „superformuła” autorstwa Johana Gielisa. Hello Games opacznie uznało wzór za wspólne dobro, z którego można czerpać według uznania.

 

Raczej nie będziecie zaskoczeni jeśli powiem, że nagle jak spod ziemi wyrósł twórca rzeczonej teorii matematycznej. Okazało się, że formuła jest objęta patentem i nie można wykorzystywać jej bez uzyskania licencji, a tym bardziej z wyłączeniem poinformowania autora.

 

Johan Gielis wspaniałomyślnie stwierdził, że nie chce robić producentowi pod górkę. Tym samym jego celem nie jest zaburzenie prac nad przełomową grą. Matematyk chce po prostu dostać swoją działkę za skorzystanie z jego pracy. Szczerze mówiąc ani trochę się mu nie dziwię. Postawa Hello Games zwyczajnie zakrawa o bezczelność. 

 

Przy okazji zapoznajcie się z najświeższym zwiastunem No Man’s Sky. Tym razem zaprezentowano jak będzie wyglądać system walki w grze. Nareszcie mamy namacalny dowód, że eksploracja nie będzie jedyną atrakcją nadchodzącej produkcji.

 

 

źródło: pcgamer.com

4 osób dodało komentarz
6osób uważa ten artykuł za ciekawy

4 Komentarze

ruthless 7 lat temu

Opis sytuacji oraz moja ocena wynika ze źródeł, którymi dysponowałem przy pisaniu newsa. Jeśli pominąłem coś istotnego to poproszę o link :)

0 Odpowiedz
ENBU 7 lat temu

Z tego co ja wiem, była tam wcześniej próba dogadania się pomiędzy właścicielem opatentowanego wzoru a studiem HG. Nie zeżarło coś i pojawiło się domniemanie wykorzystania patentu bez zgody...ponoć.

1 Odpowiedz
awatar
abcd (gość) 7 lat temu

Ciekawe skąd wie o swoim algorytmie, skoro nie ma wglądu w kod i nawet nie grał w tę grę.

0 Odpowiedz
awatar
Tomasz Baranowski (gość) 7 lat temu

mnie zadziwiła insynuacja ruthless-a jakoby studio okradało kogoś celowo z patentu. A chja wiesz bo w nogach śpisz. Nie zarabiałeś nigdy większych pieniędzy? Sępy się zlatują nad rzeką papieru. Jeżeli faktycznie użyli opatentowanego wzoru i zastosowali w kodzie gry to niech się sąd tym zajmie. ...jakiś nygus portalowy pluje na wydawcę gry gdy jego źródło wiedzy to pudelek...a idź pan w chj!

0 Odpowiedz
ruthlessruthlessPrzez lata aktywny, walczący o najwyższe laury i wielkie pieniądze gracz Call of Duty. Obecnie strzela w Counter-Strike’a, tym razem już tylko dla rang i skinów. Uzależniony od muzyki pasjonat dobrego kina, a także zapalony sneakerhead.
Napisz do autora

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]