Microsoft na Xboksie One uruchomił program ID@Xbox – przystąpić do niego może praktycznie każdy developer świata, który chce publikować swe gry na Xbox Live. Do pierwszej fali przyjętych studiów weszły 32 zespoły.
Nie brakuje wśród nich uznanych developerów, a nawet wielkich studiów (takich jak choćby Crytek) chcących spróbować wydania gry bez pośredników, w cyfrowym sklepie Microsoftu. Wielu weteranów z Xboksa 360 także chce przerzucić swą uwagę na nową platformę
Ekipy pokroju Team 17 (seria Worms) Panic Button (Kinect Star Wars) Double Fine (Costume Quest) czy Ninja Bee (A World of Keflings) to gwarancja jakości. Swoje trzy grosze dorzucą też twórcy z Japonii – Inis i Comcept (Soul Sacrifice, Yaiba).
Oto pełna lista twórców obecnie będących w programie ID@Xbox:
- Behaviour Interactive
- Bongfish
- Born Ready
- Capy
- Comcept
- Crytek
- Definition 6
- Double Fine
- Drinkbox
- Gaijin Games
- Happion Labs
- Hidden Path Entertainment
- High Voltage Software
- Inis
- Iron Galaxy
- The Men Who Wear Many Hats
- Nicalis
- Ninja Bee
- The Odd Gentlemen
- Other Ocean
- Panic Button
- Slightly Mad Studio
- Team 17
- Team Colorblind
- Vlambeer
- Way Forward
- Zeboyd Games
- Zen Studios
Kolejne zespoły mające chrapkę na przynależność do ID@Xbox ustawiają się już w kolejce. Programowanie na XOne jest bowiem o tyle łatwiejsze, że każda konsola może zostać zmieniona w Dev Kit.
Ciekawostkę stanowi także to, że możliwość publikowania na własną rękę jest związana z umową polegającą na tym, by gra miała zawsze pierwszeństwo na Xboksie One. Nie chodzi nawet o to, by była na wyłączność czy czasową wyłączność, jednak jej premiera powinna odbywać się najpierw na sprzęcie Microsoftu.
A zatem nie tylko PS4 jest mocno otwarte na twórców indie – w przyszłości zobaczymy jednak, która platforma zdoła przygarnąć ich do siebie na dłużej.
źródło: eurogamer.net
0 Komentarzy