Microsoft poinformował o kupnie platformy backendowej PlayFab, która jest obecnie używana w ponad 1200 produkcjach. Według firmy jest to niezwykle ważny krok do przodu w kwestii tworzenia przez nich gier, który z pewnością pomoże mniejszym deweloperom.
PlayFab jest gotową platformą posiadającą masę usług oraz analiz online, pozwalających programistom skupić się na robieniu porządnych gier, a nie na technologii backend - stwierdziła amerykańska korporacja na swym blogu. Całość ma uzupełniać technologię opartą na chmure - Microsoft Azure, obecną w 42 miejscach na całym świecie.
Według założyciela i obecnego prezesa PlayFab vJames Gwertzman obsłużyli oni około 700 milionów graczy i przetwarzają ponad 1,5 miliarda transakcji dziennie oraz 20 tysięcy na sekundę. Jakby tego było mało z ich technologii korzystają takie firmy jak Disney, czy Bandai Namco.
Wydaje się, że całość będzie idealnie współgrała z nową polityką wydawania premierowych gier Microsoftu w ramach usługi Xbox Game Pass.
0 Komentarzy