Hideo Kojima jest jednym z najsłynniejszych twórców gier w historii, doskonale kojarzą go nawet osoby nie mające zbyt wiele wspólnego z serią Metal Gear. Tak się składa, że po ponad 25 latach tworzenia tego uniwersum pan Kojima postanowił zwierzyć się z tego czemu w jego serii roi się od węży. Nie jest to co prawda nic czego nie można było się domyśleć, ale teraz staje się „oficjalne”:
„Użyłem kryptonimu Snake w Metal Gear ponieważ wąż doskonale obrazuje kogoś ukrywające swą obecność, skradającego się w bezszelestny sposób. Nie zdecydowałem się jednak na żaden konkretny gatunek jak kobra czy anakonda ponieważ to gracz jest bohaterem.”„Użyłem przedrostka SOLID, by pokazać przeciwieństwo do czegoś miękkiego.”„Spośród wszystkich odsłon serii najsilniejszego przeciwnika miało Metal Gear Solid, tam Wąż ścierał się z Wężem, walka między SOLIDem i LIQUIDem [stałym i ciekłym – dop.] była symbolem tej gry.”„Kiedy tworzyłem kontynuację potrzebowałem trzeciego Węża. Ponieważ Solid i Liquid reprezentowali stany skupienia materii kolejnym powinien być „gazowy”, nie chciałem jednak tak go nazywać. Dlatego skorzystałem z imienia SOLIDUS odnoszącego się do przemiany ciała stałego i cieczy.”
Jeżeli zatem zastanawiało was skąd Hideo bierze swoje nazwy, wszystko powinno być już jasne... nawet jeśli wydaje się to dosyć dziwne.
0 Komentarzy