W czym rzecz? Normalnie Overwatch jest odświeżany w 21Hz, co wielu graczy uznawało za niewystarczające. Nic dziwnego, że Blizzard postanowiło zadziałać i jakiś czas temu producent dodał w wersji PC-towej możliwość ustawienia tickrate na poziomie 60Hz w trybie Grze Dowolnej. Opcja ta spodobała się użytkownikom, dlatego teraz możliwość grania z wyższą częstotliwością odświeżania - 63Hz - pojawiła się również w Trybie Rywalizacji i Szybkiej Grze.
Tickrate to w tym przypadku - pisząc łopatologicznie - opóźnienie następujące pomiędzy tym, co widzimy na ekranie w czasie rozgrywki, a tym co zostało przetworzone na serwerze. Im wyższa wartość tickrate, tym to opóźnienia jest mniejsze. Jeszcze prościej rzecz ujmując: przy niskiej częstotliwości odświeżania może nam się wydawać, iż nasza postać np. kryje się za ścianą, gdy tymczasem dla rywala operującego na wyższym tickrate jesteśmy już doskonale widoczni i może nas szybko ustrzelić.
Pełne wprowadzenie tej zmiany w Overwatch ma podobno trochę potrwać, twórcy pracują też nad zaimplementowaniem poprawek na konsole.
źródło: us.battle.net
0 Komentarzy