• Strona główna
  • Newsy
  • [gamescom 2014] co nowego przyniesie tryb multiplayer call of duty: advanced warfare?

[Gamescom 2014] Co nowego przyniesie tryb multiplayer Call of Duty: Advanced Warfare?

JohnSnake - 
0osób uważa ten artykuł za ciekawy
[Gamescom 2014] Co nowego przyniesie tryb multiplayer Call of Duty: Advanced Warfare? - gamedot.pl

Prezentacja trybu sieciowego Call of Duty: Advanced Warfare na konferencji Sledgehammer Games  przyniosła nam wiele nowych informacji o nadchodzącej strzelance. Gra, której premiera przewidziana jest na 4 listopada tego roku, wyraźnie różni się od swoich poprzedniczek wieloma nowymi aspektami.

 

 

Egzoszkielet:

 

Podstawową i najważniejszą nowością w Advanced Warfare będzie egzoszkielet, który da graczom dostęp do wielu nowych ruchów oraz umiejętności. Zewnętrzny szkielet zasilany będzie automatyczie odnawiającą się energią - zarządzanie nią będzie więc kluczową kwestią przy korzystaniu z nowej zabawki.

 

EXO Moves: Standardowe ruchy, w które wyposażony zostanie każdy kombinezon. Wśród nich znajdziemy Boost Jump (skok wzwyż, który pomoże nam dostać się w nieosiągalne w inny sposób miejsca), Boost Dodge (kierunkowy unik na odległość kilku metrów), Boost Dash (kierunkowy 'wyskok' idealny do ucieczki bądź zaskoczenia wroga), Boost Slide (ślizg) czy Boost Slam (uderzenie w ziemię).

 

EXO Skills: Unikalne umiejętności, które wybierzemy przed właściwą rozgrywką. Hover pozwoli nam na krótkotrwałe 'latanie' nad polem bitwy, Trophy będzie rodzajem pola siłowego, które zniszczy kilka najbliższych pocisków lecących w naszą stronę, a Overcharge wzmocni ogólną wydajność egzoszkieletu. Oprócz nich znajdziemy bardziej 'klasyczne' rozwiązania, takie jak Cloak (niewidzialność), Shield (tarcza balistyczna), czy Launcher (specjalna wyrzutnia, która miota pociskami lub wysyła bojowe drony na pole bitwy).

 

Uzbrojenie:

 

 

Broń:Do klasycznych rodzajów broni dołączy broń energetyczna, jako osobna klasa uzbrojenia. Jak zapewnia Sledgehammer Games, nie będzie to oręż wyraźnie potężniejszy od konwencjonalnych broni (oprócz tego broń energetyczna oparta została o aktualnie istniejące projekty i prototypy - taka ciekawostka). Każda spluwa zostanie opisana sześcioma statystykami, będzie można je modyfikować zarówno wizualnie jak i konkretnymi dodatkami (kolby, celowniki, tłumiki etc.).

 

Rozwój postaci:Zachowane zostanie zdobywanie poziomów doświadczenia znane z poprzednich części serii. Po każdej rozgrywce zdobędziemy łup, dzielący się na trzy podkategorie - Broń, Wzmocnienie i Sprzęt. Po skończonym meczu będziemy mieli szansę na zdobycie broni z utworzonej przez developera puli (w której znajduje się już kilkaset możliwych konfiguracji). Oprócz niej, będziemy mogli otrzymać perki/streaki do wykorzystania w kolejnej rozgrywce, a także sprzęt dla postaci. W zależności od jakości, łupy należeć będą do klasy Enlistment/Professional/Elite.

 

Create-an-operator:Innymi słowy - pełna customizacja postaci. Od rękawiczek, przez hełmy i fryzury, aż po egzoszkielet, każdą część ekwipunku będzie można wymienić lub zmodyfikować. Naszego 'herosa' pokażemy innym graczom w wirtualnym lobby, gdzie będziemy mogli jeszcze przed walką sprawdzić uzbrojenie i wygląd reszty osób. Jeżeli zajdzie taka potrzeba - na wirtualnej strzelnicy błyskawicznie sprawdzimy nasz nowy loadout i broń. Strzelnica będzie pomieszczeniem, do którego w każdej chwili dostaniemy się z poziomu menu, bez ładowania jej jako osobnej mapy.

 

Score streaks: Powrót streaków, które tym razem można modyfikować (ulepszanie ich zwiększy także ich koszt podczas właściwiej rozgrywki). W Advanced Warfare pojawią się co-op streaks, dzięki którym mniej doświadczeni gracze również zyskają na umiejętnościach lepszych kolegów z drużyny. Przykładowo, gracz będzie mógł podpiąć się pod kamerę z uzbrojonego UAV innej osoby, zaznaczająć cele na ekranie.

 

Pick 13: Modyfikacja systemu Pick 10 z Black Ops 2. Innymi słowy - będziemy mogli dowolnie zmodyfikować cały nasz loadout (sprzęt, broń, granaty, perki, streaki), korzystając z 13 punktów modyfikacji. Jeżeli w ogóle nie używamy granatów - będziemy mogli je usunąć z naszego wyposażenia, a w ich miejsce wrzucić sobie np. dodatkowego perka.

 

Nowością w Advanced Warfare będzie możliwość dzielenia scorestreaków z drugim graczem

 

Tryby gry oraz mapy:

 

Ostatnim ważnym punktem konferencji Call of Duty: Advanced Warfare była prezentacja trybów gry oraz map przez Grega Reisdorfa ze Sledgehammer Games. Dowiedzieliśmy się póki co tylko o 4 mapach, które są jednak przykładem tego, jak wygląda rozgrywka w nadchodzącej produkcji.

 

Mapy: Znamy już cztery mapy - Biolab, Riot, Ascend i Defender. Zarówno Biolab jak i Riot to typowe dla serii, średniej wielkości areny, posiadające zarówno ciasne korytarze jak i otwarte przestrzenie. Ascend będzie świetną lokacją dla fanów trybu CTF, gdyż będzie posiadać 3 główne linie/punkty zapalne. Defender to z kolei prawdziwy pokaz umiejętności EXO - to mapa, na której wymagana będzie mobilność, gdyż w kluczowym momencie rozgrywki tereny naziemne zalane zostaną przez falę tsunami.

 

Tryby gry: Po premierze zobaczymy 12 trybów gry - w tym Hardpoint, Domination, TDM, CTF czy Search and Destroy. Nowością będzie tryb Momentum (modyfikacja War z Black Ops 2) oraz Uplink. Ten drugi to kolejny 'pokaz umiejętności' EXO - każda z drużyn będzie musiała zdobyć ukrytą na mapie satelitę i zanieść do swojego punktu zbiorczego. Satelitę będzie można podawać i rzucać niczym piłkę, przy okazji utrudniając cały proces przeciwnikowi.

 

Sledgehammer Games obiecuje także spore wsparcie dla sceny e-sportowej oraz Wojny Klanów, przy czym konkretne informacje na te tematy zostaną podane dopiero w przyszłości.

 

 

Konferencja została zamknięta ostatnią, ważną informacją - dla osób które posiadają bądź zamówią pre-order Call of Duty: Advanced Warfare przewidziana została nagroda w postaci Dnia Zero. Na 24 godziny przed oficjalną premierą gry zostaną otwarte serwery, a posiadacze pre-orderów będą mogli w tym czasie grać i zdobywać podwójne doświadczenie (dodatkowym bonusem będą także 2 unikatowe bronie).

 

2 osób dodało komentarz
0osób uważa ten artykuł za ciekawy

2 Komentarze

{=V.S.F=}_Martino 10 lat temu

ciekawe co z tego wyjdzie

0 Odpowiedz
memphis 10 lat temu

Nieważne co wyjdzie. Ważne że będzie można customizować buty ;)

0 Odpowiedz
JohnSnakeJohnSnakePecetowiec wierny wujkowi Newellowi. Fan sieciówek, 'rogalików' i sandboxów. Serialowy maniak. Wieczny poszukiwacz dobrego kina science-fiction oraz fantasy. Oprócz tego lubi dobre żarcie i jeszcze lepsze piwo. Innymi słowy – typowy nerd.
Napisz do autora

Dołącz do zespołu Gamedot

Jesteś graczem? Interesujesz się branżą gamingową? Chciałbyś pisać o tym co Cię interesuje?

Dołącz do redakcji gamedot.pl i dowiedz się co możesz zyskać. Prześlij nam próbny tekst i kilka słów o sobie na adres [email protected]