Główny designer Destiny w wypowiedzi dla NeoGAF przyznał, że Bungie nigdy na dobrą sprawę nie wyjaśniło w jaki sposób będą działać poszczególne mechanizmy rozgrywki. W ramach zadośćuczynienia dowiedzieliśmy się następujących rzeczy:
- Misje fabularne: różne wydarzenia dla pojedynczego gracza (z możliwością rozegrania ich w maksymalnie 3 osoby), często powiązane z główną linią fabularną (kampanią). Zadanie te będą miały jasno określony poziom trudności, więc zabranie się za quest dla postaci wysokolevelowych będzie wymagać większego wysiłku.
- 'Uderzenia' (tzw. Strikes): zadania dla 3 graczy, z silnym bossem i odpowiednim łupem na końcu misji. W zamiarzeniach będą to działania powtarzające się, na wysokich poziomiach mające dawać nam dobry ekwipunek.
- Eksploracja: Działania o relatywnie niskim poziomie trudności, pozwalające na zbieranie przydatnych zasobów i sprzętu. Będą polegać na bieganiu w maksymalnie trzyosobowych grupach, wykonujących łatwiejsze zadania dla Miasta.
- Raidy: Przeznaczone dla 6 graczy zadania o wysokim poziomie trudności, wymagające ścisłej współpracy i komunikacji. Więcej informacji na temat raidów pojawi się w przyszłości.
- Multiplayer PvP: Tutaj nie potrzeba głębszych wyjaśnień, będzie to tryb (bądź tryby) dla osób chcących sobie postrzelać do innych graczy.
Świat Destiny został zaprojektowany w taki sposób, by sprostać tym wszystkim zajęciom - w grze znajdziemy miejsca, w których spotkamy innych graczy, ale również takie, które będą przeznaczone dla jednego gracza (lub wcześniej ustalonych grup). Zamiast 'wrzucać' graczy w sam środek konkretnych misji, Bungie planuje stworzyć system spawn pointów, wspólnych dla wszystkich użytkowników. Wyjątkiem w tym wszystkim będzie najpewniej tryb PvP, nie należący do zadań otwartego świata.
Musicie przyznać, że nie brzmi to aż tak rewolucyjnie, jak zapowiadało to Bungie. System częściowo otwartego świata i rodzaje zadań przywodzą na myśl klasyczne gry MMORPG lub bardziej 'strzelankowe' wariacje w postaci Defiance czy FireFall. Nam pozostaje czekać na dzisiejszą prezentację gry na E3 i późniejszą premierę gry, 9 września 2014 roku.
Źródło: computerandvideogames.com
0 Komentarzy